انگلیس برای نخستین بار در جهان واکسیناسیون با واکسن آسترازنکا را آغاز می‌کند

انگلیس روز دوشنبه نخستین کشوری در جهان شد که واکسیناسیون همگانی را با واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد/آسترازنکا آغاز کرده است

به گزارش ایمنا، در حالی که شمار موارد عفونت روزانه کرونا ویروس در انگلیس در حال اوج‌گیری است، برایان پینکر ۸۲ ساله بیمار دیالیزی نخستین کسی شد که در خارج از یک کارآزمایی واکسن کرونای آکسفورد / آسترازنکا را دریافت کرده است.

پینکر که یک مدیر نگهداری بازنشسته است، در شهر آکسفورد انگلیس چند صد متر دورتر از جایی که این واکسن ساخته شد، آن را دریافت کرد و گفت: «بسیار خشنودم که این واکسن کووید را امروز دریافت می‌کنم و واقعاً افتخار می‌کنم که این واکسن در آکسفورد اختراع شده است.»

انگلیس از لحاظ مرگ‌ومیر ناشی از شیوع کرونا در رده ششم جهان قرار دارد و از جمله کشورهایی است که دچار بدترین ضربات اقتصادی به علت بحران کرونا شده است.

بیش تز ۷۵۰۰۰ نفر در انگلیس در فاصله ۲۸ روز پس از مثبت شدن آزمایششان به علت کووید -۱۹ درگذشته‌اند.

انگلیس نخستین کشوری بود که واکسن فایرز را یک ماه پیش برای واکسیناسیون همگانی به کار گرفت و همچنان اولویت را به زدن نخستین دوز این واکسن‌ها به تعداد هر چه بیشتر ممکن افراد داده است نه تکمیل کردن دوز دوم واکسن در افرادی که دوز اول را دریافت کرده‌اند.

برخی از کارشناسان درباره چنین رویکردی به تزریق واکسن ابراز نگرانی می‌کنند

دو گونه جدید جهش‌یافته کرونا ویروس باعث پیچیده‌تر شدن پاسخ به کووید -۱۹ شده‌اند و انگلیس اخیراً دچار اوج‌گیری دوباره موارد کرونا بوده است که رکورد شمار عفونت‌های روزانه را شکسته‌اند.

دانشمندان انگلیسی ابراز نگرانی کرده‌اند که واکسن کرونایی که واکسیناسیون با آنها در حال انجام است، ممکن است نتوانند باعث حفاظت در برابر گونه جدید کرونا ویروس شوند که در آفریقای جنوبی ظهور کرد و اکنون در سطح جهانی انتشار یافته است.

منبع: همشهری آنلاین

کد خبر 466484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اذرخش DE ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    0 0
    افریقای جنوبی نه ! کرونای جدید محصول خود انگلیسی است ویروس انگلیسی