واکسن کرونا در دسترس چه کشورهایی قرار گرفته است؟ 

چین رتبه اول دریافت واکسن کرونا را کسب کرده است، اما به نظر می‌رسد استرالیا واکسیناسیون عمومی کرونا را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ میلادی آغاز می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات دولتی کشور استرالیا انتظار دارند واکسن کرونا را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ میلادی دریافت کنند، اما تصمیم‌گیری قطعی برای تحویل واکسن‌ها بر عهده شرکت‌های دارویی است و آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند که آیا واکسن کرونا قبل از ماه مارس به این کشور تحویل داده شود یا خیر. این شرایط برای بسیاری از کشورهای دیگر که واکسن کرونا را خریداری کرده‌اند صدق می‌کند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، ۱۱.۴ میلیون نفر در سراسر جهان واکسینه شده‌اند. چین رتبه اول تعداد افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند کسب کرده است، به طوری که ۴.۵ میلیون نفر در این کشور واکسینه شده‌اند. رتبه دوم در این زمینه به ایالات متحده آمریکا تعلق می‌گیرد، زیرا تاکنون ۴.۲ میلیون نفر در این کشور این واکسن را دریافت کرده‌اند.

کشور استرالیا واکسن‌های فایزر، آسترازنکا و نواواکس را پیش خرید کرده است. البته به احتمال زیاد واکسن نواواکس تا اواخر سال جاری در دسترس نخواهد بود. واکسن فایزر باید در منفی ۷۰ درجه سانتی‌گراد نگهداری شود، به همین دلیل باید برای دریافت صحیح آن برنامه‌ریزی‌های لازم بشود.

مجوز استفاده اضطراری از واکسن آسترازنکا در بریتانیا صادر شده است، اما شرایط کشور استرالیا مانند انگلستان نیست. روزانه صدها نفر در کشور انگلستان بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست می‌دهند. بنابراین پیش از توزیع این واکسن در استرالیا، مقامات این کشور باید از ایمن بودن آن اطمینان حاصل کنند.

کد خبر 466470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.