رمدسیور؛ تنها داروی مورد تایید برای درمان کرونا

اولین و تنها داروی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان بیماری کرونا رمدسیور است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با وجود اینکه محققان در سراسر دنیا دنبال تولید واکسن مؤثر برای پیشگیری از بیماری کرونا هستند، اما لازم است روش‌های درمانی جدید برای بهبود بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌ها نیز کشف شود. تنها دارویی که تا کنون سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای درمان بیماری کرونا تأیید کرده، رمدسیور است. با وجود این گروهی از محققان مخالف استفاده بیش از حد این دارو برای بهبود سلامت بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان هستند.

سازمان FDA مجوز استفاده اضطراری از داروی رمدسیور را در ماه مه سال ۲۰۲۰ میلادی صادر کرد، در حالی که سازمان جهانی بهداشت (WHO) این مجوز را در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ صادر و اعلام کرد که لازم است در زمینه تأثیر این دارو بر بهبود سلامت افراد مبتلا به کرونا مطالعات بیشتری بشود.

گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر داروی رمدسیور بر بهبود بیماران کرونایی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که داروی ذکر شده فعالیت آنزیمی به نام CES-2 را که در روده، کبد و کلیه یافت شده و باعث تجزیه بسیاری از داروها می‌شود، به طور دائمی متوقف می‌کند. این تجزیه میزان سمی بودن داروهای دیگر مانند داروهای قلبی و داروهای ضدسرطان را افزایش می‌دهد.

رمدسیور فقط داخل رگ بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان تزریق می‌شود. بنابر توصیه سازمان FDA، این دارو باید روزی یک دوز و تقریباً به مدت ۱۰ روز به بیماران تزریق شود. علاوه بر این داروی ذکر شده باید برای بیماران تشخیص داده شده، در دوز مناسب با در نظر گرفتن داروهای مصرفی دیگر و با دقت بسیار زیاد تزریق شود تا بهترین نتیجه به دست آید.

نتایج این مطالعه در مجله Fundamental & Clinical Pharmacology منتشر شده است.

کد خبر 466469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.