مالیات برحسب درآمد از واحدهای آسیب دیده از کرونا اخذ می شود

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: برای حمایت از صنوف آسیب دیده از کرونا امسال مالیات از این واحدها بر حسب درآمد اخذ می شود.

به گزارش ایمنا، محمد مسیحی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا آسیب جدی به برخی صنوف در کشور وارد کرده است، افزود: دولت برای حمایت صنوف آسیب دیده ناشی از بیماری کرونا مالیات را امسال برحسب درآمد اخذ می‌کند و همچنین واحدهای صنفی متضرر و تعطیل از جمله رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی شامل بخشودگی مالیاتی می‌شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون با همکاری اصناف مختلف ۷۰ درصد مالیات کشور به صورت خود اظهاری دریافت می‌شود و در دو سال آینده این مقدار به ۹۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد، ادامه داد: اخذ مالیات به صورت خود اظهاری موفقیت بسیار مهمی برای این بخش به حساب می‌آید و انرژی آزاد شده از مالیات خود اظهاری صرف مقابله با فرارهای مالیاتی در کشور خواهد شد.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: فعالان اقتصادی در صورت ارائه ندادن اظهارنامه مالیاتی در زمان مشخص شده قانونی، علاوه بر محرومیت از تسهیلات و معافیت مالیاتی، مشمول جرایم قانونی غیرقابل بخشش نیز خواهند شد.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه هوشمند سازی نظام مالیاتی در دستور کار قرار دارد، گفت: هوشمند سازی نظام مالیاتی درآمدهای کشور را افزایش می‌دهد و اقتصاد کشور را به سمت شفافیت پیش می‌برد.

مسیحی در خصوص میزان تحقق درآمدهای مالیاتی در سال گذشته گفت: در سال گذشته بعد از ۱۴ سال برای اولین بار حدود ۱۰۱ درصد از تعهد ما در درآمدهای مالیاتی محقق شد و برای سال جدید ۱۸۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در کشور پیش بینی شده که امیدواریم با وجود محدودیت‌ها با تمرکز بر پرونده‌های مهم و مقابله با فرار مالیاتی بتوانیم به تحقق این تعهد دست پیدا کنیم.

منبع: مهر

کد خبر 466466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.