نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار استقلال و آلومینیوم اراک

دو کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار استقلال و آلومینیوم پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال و آلومینیوم اراک عصر امروز دوشنبه - ۱۵ دی ماه - در ورزشگاه آزادی با یکدیگر مصاف کردند که در نهایت این شاگردان فکری بود که با دو گل قایدی و مطهری پیروز میدان شدند. قضاوت این دیدار را سید علی اصغر مؤمنی بر عهده داشت که هیچیک از برخوردهای درون محوطه جریمه دو تیم را پنالتی تشخیص نداد تا داور روز پرحاشیه‌ای را سپری کند. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوذر رودنیل در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، و همچنین نوید مظفری بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

سرنگون شدن مهاجم آلومینیوم در ثانیه‌های ابتدایی

در همان شروع مسابقه و در ثانیه ۳۰، پاس بلند و رو به عقب استقلالی‌ها عارف غلامی را به دردسر انداخت تا با مهاجم آلومینیوم که قصد توپ‌گیری را داشت برخورد کند و او را در محوطه جریمه به زمین بیاندازد که علیرغم اعتراض خطیبی و نیمکت تیم اراکی، داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

رودنیل: بازیکن مهاجم تیم آلومینیوم شبیه سازی کرد و داور باید به آن کارت زرد نیز نشان می‌داد.

مظفری: در دقیقه یک بازی برخوردی در داخل محوطه جریمه استقلال شکل گرفت و بازیکن آلومینیوم اراک سرنگون شد اما داور به درستی تصمیم به ادامه بازی گرفت چرا که هیچ خطایی صورت نگرفته بود.‌

صحنه مشکوک به پنالتی روی قایدی

دقیقه ۲۸ پاسی به قایدی درون باکس هجده قدم رسید. او که قصد داشت مدافع آلومینیوم را دور بزند، توسط مدافع سفیدپوش نقش بر زمین شد و در حالی که آبی‌ها معتقد بودند داور باید پنالتی به نفع آن‌ها اعلام می‌کرده اما مؤمنی دستور به ادامه بازی داد.

رودنیل: خطا پنالتی روی قایدی اتفاق افتاد که داور آن را تشخیص نداد.

مظفری: در دقیقه ۲۹ خطایی روی مهدی قایدی صورت گرفت که داور این صحنه را ندید و به اشتباه بازی ادامه پیدا کرد.

برخورد توپ با دست دیاباته در محوطه جریمه

در لحظات پایانی مسابقه، شیخ دیاباته که برای ضربه کرنر و کمک به دفاع به عقب بازگشته بود، توپ ارسالی به دستش خورد ولی باز هم داور خطایی تشخیص نداد.

رودنیل: دقیقه ۸۵ چون دست دیاباته از بدنش جدا شده بود، طبق قانون خطا هند او درون محوطه پنالتی بود که داور اعلام نکرد.

مظفری: ارسال توپ به روی دروازه استقلال، به دست شیخ دیاباته برخورد کرد و خطای پنالتی صورت گرفت که داور متوجه برخورد توپ نشد. دیاباته دستش را به سمت توپ برد و باید خطای پنالتی اعلام می‌شد

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: دقیقه ۷۷ ادامه بازی درست بود و روی دیاباته خطایی رخ نداد. دقیقه ۸۷ داریوش شجاعیان به خاطر خطایی که انجام داد باید اخطار می‌گرفت. هر دو گل نیز سالم بود. ۲۴ خطا در این مسابقه اتفاق افتاد که نشان می‌دهد بازی پربرخوردی نبوده است. وقتی داور دو پنالتی در یک مسابقه نگیرد، پس قضاوتش نمی‌تواند نمره قابل قبولی بگیرد.

کد خبر 466456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    0 0
    همین حضرات وقتی هند صد در صد عمدپنالتی برا استقلال اعلام نمیشه؛میگن؛ فیفا هند مدافع رو اسون نمیگیره؛اما اینجا از یک قدمی توپ به دست دیاباته خورد؛مگن پنالتی بود!؟یعنی تا کی شاهد این تضادهای و بدعتهای کارشناسی باید بود؛یعنی خوشگل یه چیزی در میارن که بگن داوری متعادل بوده؛ایر قلعه نوئی هم بد بهشون تیکه انداخت۰۰۰۰
  • علی رضایی IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    فقط و فقط آلمینیوم اراک