استقلال ۲-۰ آلومینیوم/ خط و نشان مثلث تهاجمی استقلال برای دربی

استقلال در روز خوب مهاجمانش، با دو گل آلومینیوم را شکست داد تا با روحیه مناسب پا به شهرآورد هفته آینده بگذارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی به مصاف آلومینیوم اراک رفت و در شرایطی که از هر سه مهاجم تمام کننده‌اش استفاده کرد، دو به صفر حریفش را از پیش رو برداشت تا همچنان در صدر جدول مدعی جدی قهرمانی باشند.

هفته نهم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های استقلال و آلومینیوم

ورزشگاه: آزادی، تهران

تماشاگر: -

گل‌ها: ارسلان مطهری (دقیقه ۳۸- برای استقلال) - مهدی قایدی (دقیقه ۷۳- برای استقلال)

اخطار: مصطفی احمدی (دقیقه ۱۸- از آلومینیوم)

اخراج: -

استقلال تهران: رشید مظاهری، محمد دانشگر، محمدحسین مرادمند، عارف غلامی، احمد موسوی (دقیقه ۷۱- شیخ دیاباته)، مسعود ریگی (دقیقه ۸۱- داریوش شجاعیان)، مهدی مهدی‌پور (دقیقه ۸۲- فرشید باقری)، فرشید اسماعیلی (دقیقه ۶۶- آرش رضاوندوریا غفوری، مهدی قایدی و ارسلان مطهری

سرمربی: محمود فکری‌

آلومینیوم اراک: حسین پور حمیدی، رامتین سلیمانزاده، سید مهدی حسینی، مصطفی احمدی (دقیقه ۶۹- امید سینک)، محمد علی نژاد، شاهین توکلی، پوریا آریا کیا، امیرمحمد هوشمند، اسماعیل شریفات، حامد پاکدل و سعید باقر پسند

سرمربی: رسول خطیبی

داور: سید علی اصغر مؤمنی

شرح بازی:

تیم میزبان بازی را بهتر آغاز کرد. آبی‌ها سعی داشتند تا در همان دقایق ابتدایی به گل برسند اما دفاع آلومینیوم چنین اجازه‌ای به آن‌ها نداد. در ادامه بازی به تعادل کشیده شد و رفته رفته شاگردان خطیبی با آرامش بیشتری توانستند تاکتیک خودشان را پیاده سازی کنند. آن‌ها چندین موقعیت خوب برای گلزنی نیز داشتند اما بی‌دقتی مهاجمان و عملکرد استثنایی مظاهری باعث شد تا آبی‌ها در بازی بمانند.

اواخر نیمه نخست بازی حسابی جذاب دنبال شد و ارسلان مطهری دقیقه ۳۸ توانست با شوتی سرکش شاگردان فکری را پیش بیاندازد. در چند دقیقه باقی مانده اتفاق خاصی نیافتد تا دو تیم با همین نتیجه راهی رختکن شوند.

نیمه دوم استقلال کاملاً بر جریان بازی سوار بود و آلومینیومی‌ها تنها در زمین خودشان تماشاگر پاس کاری‌ها استقلالی‌ها بودند. آن‌ها بارها موقعیت‌های خطرناکی روز دروازه حریف آفریدند اما ثمری نیافتند. با وجود اینکه آبی‌ها جلو بودند اما فکری تصمیم به تقویت بیشتر خط تهاجمی تیمش گرفت و دیاباته را راهی میدان کرد تا استقلال با سه مهاجم و سیستم ۴-۳-۳ بازی کنند.

این تعویض تاکتیکی نتیجه داد و تنها چند دقیقه بعد همکاری زوج دیاباته و قایدی، پایه ریز دومین گل استقلال شد تا خیال‌شان برای برد راحت شود. دقایق بعدی دیاباته چندین فرصت خوب برای گشودن دروازه آلومینیوم داشت اما نتوانست از آن‌ها بهره ببرد تا همچنان پایش به گلزنی باز نشده باشد. بازی در اواخر مسابقه نیز آرام دنبال تا سه امتیاز شیرین دیگر نصیب فکری و شاگردانش شود.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۳۸- ارسلان مطهری) - پاس آبی‌ها برای مطهری در فضا خالی محوطه جریمه، او نیز با کنترل توپ شوت محکمی را به طاق دروازه پور حمیدی زد.

۰-۲ (دقیقه ۷۳- مهدی قایدی) - دیاباته چند دقیقه پس از ورود به زمین پاسی را به قایدی رساند تا او با حرکت رو به جلو، خودش را به محوطه آلومینیوم رساند و ضربه زمینی او، به آرامی از کنار دستان پور حمیدی وارد دروازه شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۹- اشتباه در مدافعین آلومینیوم نزدیک بود کار دست‌شان دهد اما شوت مطهری را پور حمیدی را در اختیار گرفت.

دقیقه ۲۷- در شلوغی محوطه استقلال توپ در موقعیت تک به تک و در چند قدمی دروازه آبی‌ها به پاکدل رسید اما مظاهری بدنش را مقابل توپ گذاشت و مانع از گلزنی آلومینیوم شد.

دقیقه ۲۹- ضد حمله سریع آلومینیوم‌ها باعث برتری دو به یک آن‌ها در حمله شد ولی باز هم مظاهری مانع از گلزنی پاکدل شد.

دقیقه ۳۷- ارسال خوب موسوی را اسماعیلی با فاصله اندک از کنار دروازه آلومینیوم به بیرون زد.

دقیقه ۶۱- پاس رو به جلو برای قایدی او را در موقعیت خوبی درون باکس آلومینیوم قرار داد ولی ضربه او به کنار دروازه رفته و وارد گل نشد.

دقیقه ۷۸- پاس زمینی برای دیاباته او را با پور حمیدی تک به تک کرد. دیاباته گلر را جا گذاشت اما فضایش تنگ شد و سانتر او نیز نتیجه‌ای نداشت.

دقیقه ۹۰+۳- پاس قایدی دیاباته را در موقعیت خوبی صاحب توپ کرد اما باز هم نتوانست توپ را به تور دروازه بچسباند.

کد خبر 466439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.