شورای میراب‌های زاینده‌رود خواستار توقف طرح بن_بروجن شد

نمایندگان صنف کشاورزان اصفهان و شورای میراب‌های زاینده‌رود در ادامه پویش هفتگی "دوشنبه‌های آبی" دیروز ۱۵ دی‌ماه در اعتراض به بارگذاری ۴۲ طرح توسعه ای و پیشروی طرح انتقال آب بن_ بروجن در محل اجرای این طرح‌ها در جوار زاینده‌رود گردهم آمدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایندگان صنف کشاورزان اصفهان و شورای میراب‌های زاینده‌رود در ادامه پویش دوشنبه‌های آبی، دیروز ۱۵ دی ماه در محل اجرای طرح بن_بروجن و تونل گلاب گردهم آمدند تا صدای نارضایتی خود را نسبت به این پروژه‌های انتقال آب، بارگذاری ۴۲ طرح‌های توسعه‌ای بالادست رودخانه و برداشت غیرمجاز آب از حوضه کم آب زاینده‌رود به گوش مسئولان امر برسانند. در گردهمایی دیروز ده‌ها تن از اعضای شورای میراب زاینده‌رود و نمایندگان کشاورزان اصفهان شرکت کردند.

محمود کریمی، نماینده کشاورزان شرق اصفهان که در گردهمایی دیروز شورای میراب‌ها در محل اجرای طرح انتقال آب بن_بروجن حضور داشت، به خبرنگار ایمنا گفت: به تازگی باخبر شدیم که ایستگاه پمپاژ آب طرح بن_بروجن برای انعقاد قرارداد و اجرا به مزایده گذاشته شده است و برای آن بودجه اختصاص داده‌اند، از این رو در راستای تجمع دوشنبه‌های آبی اعضای شورای میراب‌های زاینده‌رود در اعتراض به این تصمیم در محل اجرای طرح گرد هم آمدند.

وی یادآور شد: کشاورزان اصفهان سال گذشته نیز محل لوله‌گذاری طرح بن_بروجن را با خاک پر کردند، در بازدید امروز مشاهده کردیم که وضعیت لوله‌گذاری تا همان محلی که با خاک پر شده، تغییری نکرده است.

نماینده صنف کشاورزان شرق اصفهان اظهار کرد: روز گذشته در محل اجرای طرح غیرقانونی بن_بروجن گردهم آمدیم تا اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانیم زیرا طبق مصوبات قانونی جلسات دهم و سیزدهم شورای عالی آب تا زمانی که کمبود آب ناشی از برداشت‌ها و بارگذاری‌های بی رویه رودخانه زاینده‌رود جبران نشود، بارگذاری جدید بر این حوضه ممنوع است و حق اجرای این طرح‌ها را ندارند.

کریمی افزود: ما کشاورزان اصفهان از اجرای این طرح جلوگیری خواهیم کرد و وزارت نیرو حق برداشت از زاینده‌رود، راه اندازی پمپاژخانه طرح بن_بروجن و تونل گلاب را ندارد؛ ما تا زمانی که کمبود آب زاینده‌رود جبران نشود برای احقاق حقوق خود و جلوگیری از برداشت‌های غیرقانونی از رودخانه تلاش خواهیم کرد.

کد خبر 466427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سحر IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    0 0
    اینقدر ابن کشاورزان رحمت کش را اذیت نکنید