۵۴ فیلم در جشنواره فیلم فجر شرکت می‌کنند

روابط عمومی سازمان سینمایی درباره جزئیات جشنواره فیلم فجر گفت: امسال فیلم‌اولی‌ها با ۳۲ فیلم در جشنواره شرکت کرده‌اند که آمار قابل توجهی نسبت به سال‌های قبل است.

به گزارش ایمنا، مسعود نجفی، مدیر روابط عمومی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر درباره تعداد فیلم‌های ثبت‌نامی بیان کرد که تا این لحظه نزدیک ۱۰۰ فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر ثبت نام کرده‌اند که با توجه به اینکه برخی از این فیلم‌ها مغایر آئین‌نامه شرکت در جشنواره فیلم فجر بودند، تا این لحظه از سوی دبیرخانه ۵۴ فیلم توانستند در این دوره از جشنواره شرکت کنند. نکته جالب توجه اینکه از این تعداد ۳۲ فیلم اولی است که نشان‌دهنده توجه بیش از پیش فیلمسازان جوان برای حضور در جشنواره فیلم فجر است. مهلت ثبت نام امروز است و تمدید نخواهد شد. همینطور سقف زمانی برای تحویل DCP فیلم‌ها تا ۲۰ دی‌ماه است که آن هم غیر قابل تمدید است.

نجفی درباره علل حذف فیلم‌های مغایر با آئین‌نامه گفت که این فیلم‌ها عموماً یا تله‌فیلم و ویدئویی بودند و یا از شرایط دیگر حضور در جشنواره مانند پروانه ساخت یا عدم حضور در جشنواره سال قبل برخوردار نبودند.

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی در ادامه بیان کرد که با توجه به خطرات ناشی از کرونا در صورتی که جشنواره برای اصحاب رسانه برگزار شود قطعاً تعداد فیلم‌های اکرانی در هر روز کمتر خواهد بود اما نشست‌های خبری آن با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. همینطور درباره سینمای اصحاب رسانه در صورتی که امکان برگزاری آن برای خبرنگاران فراهم باشد احتمال زیاد سینمای برج میلاد خواهد بود و مانند سال قبل یک سینمای دیگر نیز در نظر گرفته خواهد شد که هنوز مشخص نیست.

وی در این باره بیان کرد که منتظر بررسی‌های ستاد ملی کرونا هستیم تا جواز لازم صادر و امکان حضور خبرنگاران فراهم شود.

طبق اخبار منتشر شده از سوی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، فیلم‌های ابلق به کارگردانی نرگس آبیار، قاتل و اهلی به کارگردانی حمید نعمت‌الله، بدون همه چیز به کارگردانی محسن قرایی، کارو به کارگردانی احمد مرادپور، مصلحت نظام به کارگردانی حسین دارابی، آهو به کارگردانی گلمکانی، روشن به کارگردانی روح الله حجازی، روزی روزگاری به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ، یدو به کارگردانی مهدی جعفری، غیبت موجه به کارگردانی عباس رافعی، راند چهارم به کارگردانی علیرضا امینی و بیشتر فیلم‌های مهم و مورد انتظار امسال در جشنواره فیلم فجر حضور خواهند داشت.

منبع: تسنیم

کد خبر 466421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.