سرقت با شگرد پشتیبانی از اپلیکیشن شاد

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری فردی که با ارسال لینک جعلی به بهانه پشتیبانی اپلیکیشن شاد، اطلاعات حساب بانکی کاربران را سرقت کرده و سپس وجوه آنها را برداشت می‌کرد، خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی، اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه با ورود به لینکی ناشناس به عنوان پشتیبان اپلیکیشن شاد مبلغ ۷۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیرمجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس فتای استان رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد برای دریافت خدماتی تحت عنوان پشتیبانی اپلیکیشن شاد در یکی از گروه‌های واتساپی با لینکی مواجه شدم که پس از ورود و پرداخت ۲۰ هزار ریال جهت دریافت خدمات، متوجه شدم علاوه بر اینکه خدماتی دریافت نکردم، کل موجودی حسابم که ۷۰ میلیون ریال بود نیز برداشت شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده جعلی بوده و اطلاعات حساب بانکی وی را به سرقت برده است، نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی و هوشمندانه خود موفق به شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار شدند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان تصریح کرد: مجرمان سایبری به راحتی کاربران را برای ورود به این درگاه‌های جعلی تشویق می‌کنند، بنابراین کاربران با سامانه‌های جعلی تحت عناوین مختلف از جمله پشتیبانی، یارانه، سجام یا خدمات شارژ و اینترنت ارزان قیمت روبرو می‌شوند که بیشتر این لینک‌ها کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت می‌کند و کاربران در هنگام خرید به راحتی اطلاعات بانکی خود را در اختیار فیشرها قرار می‌دهند.

کد خبر 466415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.