تهیه بیش از ۲۱۰۰ کاتالیست برای تاکسی‌های کرج

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج گفت: وضعیت آلایندگی اتوبوس‌های کرج به طور مستمر بررسی می‌شود تا در صورت آلایندگی از مدار خدمات رسانی خارج و پس از رفع مشکل دوباره به خطوط بازگردند.

به گزارش ایمنا، محمد یساولی با اشاره به اینکه با توجه به افزایش ذرات آلاینده هوا در روزهای اخیر، اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم نقش خود را در کاهش آلودگی هوا ایفا کنیم چرا که تنها یک دستگاه یا یک ارگان به تنهایی از عهده حفظ کیفیت هوا بر نمی‌آید و این امر در کنار تعامل بین دستگاهی، در گرو مشارکت شهروندان است.

وی ادامه داد: سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج برای کاهش ذرات آلاینده ناشی از فعالیت تاکسی‌ها دو کاتالیست به قیمت یک و نیم میلیارد تومان خریداری کرده است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج تصریح کرد: تا کنون ۵۰۰ مورد از این کاتالیست‌ها در تاکسی‌ها نصب شده و مابقی نیز تا نیمه اول بهمن ماه نصب خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت معاینه فنی تاکسی‌ها، افزود: رانندگان تاکسی می‌توانند با پرداخت ۵۰ درصد هزینه معاینه فنی به مراکز اعلام شده مراجعه و برگه معاینه فنی خود را دریافت کنند.

یساولی تاکید کرد: از ابتدای سال تا کنون هم در مجموع ۱۱۰ تاکسی جدید جایگزین تاکسی‌های بسیار فرسوده شهر شده و در نظر داریم با تأمین منابع مالی، تسهیلاتی در اختیار رانندگانی که تاکسی فرسوده دارند قرار دهیم تا بتوانند خودروی جدید خریداری کنند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج در خصوص وضعیت آلایندگی اتوبوس‌های کرج، گفت: سال گذشته ۸۱ دستگاه اتوبوس نو وارد ناوگان اتوبوسرانی کرج شده که تا چهار سال آینده نیاز به معاینه فنی ندارند.

وی گفت: وضعیت آلایندگی سایر اتوبوس‌ها هم به طور مستمر بررسی می‌شود تا در صورت آلایندگی از مدار خدمات رسانی خارج و پس از رفع مشکل دوباره به خطوط بازگردند.

کد خبر 466407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.