مدیریت محلی زباله‌های زیستی در اسلواکی

دولت اسلواکی از مقامات شهری خواسته است امکانات لازم جهت مدیریت زباله‌های زیستی را در اختیار شهروندان خود قرار دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بدیهی است که تا کنون در سراسر نقاط جهان، اقدامات زیادی برای بازیافت مواد پسماند صورت گرفته شده و پیامدهای مثبت بسیاری را نیز در پی داشته است. دولت اسلواکی نیز اخیراً اعلام کرده که از هیچ تلاشی برای بازیافت مواد، به خصوص مدیریت زباله‌های زیستی دریغ نخواهد کرد. در این راستا، مقامات ارشد از شهردارهای سراسر کشور خواسته‌اند تجهیزات لازم را برای شهروندان فراهم آورند تا به مدیریت زباله‌های قابل تجزیه زیست محیطی آشپزخانه بپردازند. این قانون از یکم ژانویه برای تمام شهرهای کشور اجباری شده است به این امید که به زودی میزان مواد انباشته شده در دفن‌گاه‌های زباله به حداقل برسد.

مقامات محلی شهر ژیلینا اولین افرادی بودند که با گرمی از قانون فوق استقبال کردند و زمینه را برای پیاده‌سازی آن فراهم آوردند. در واقع، پیش از اجباری شدن قانون و تنها با شایع شدن خبر در سال ۲۰۲۰، طی مدت زمانی بسیار کوتاه، کانتینرهایی در سراسر شهر شهر نصب شد تا مردم مواد غذایی بازیافتی خود را داخل آن‌ها قرار دهند که در پی اجباری شدن قانون، تعداد این کانتینرها به دو برابر رسید. بدون شک، بازیافت زباله‌های قابل تجزیه زیست محیطی آشپزخانه زمانی با موفقیت مواجه خواهد شد که مدیریت آن‌ها به درستی صورت گیرد. بنابراین، استفاده از کیسه‌های زیست تخریب پذیر نیز برای انباشتن این مواد ضروری است که شهروندان ژیلینا می‌توانند کیسه‌های فوق را از داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی تهیه کنند.

دولت اسلواکی استفاده از کیسه‌های پلاستیکی معمولی را برای بازیافت پسماندهای آشپزخانه‌ای ممنوع کرده است چرا که در نهایت، این کیسه‌ها باید به دفن‌گاه‌های زباله انتقال داده شود. علاوه بر این، مردم سراسر کشور موظفند مواد غذایی پسماند خود را از سایر ضایعات تفکیک کنند، تا فرآیند کمپوست آن‌ها راحت‌تر صورت گیرد.

کد خبر 466406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.