افزایش ۴۵ درصدی مشارکت سمنانی‌ها در استفاده از سیوا

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان با اشاره به استقبال خوب شهروندان از سامانه «سیوا» گفت: مشارکت شهروندان در بازیافت پسماندهای خشک ۳۸ درصد بود و بعد از راه‌اندازی این سامانه به ۴۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا پیوندی اظهار کرد: شش آموزشگر از آغاز فعالیت سامانه سیوا (در زبان سمنانی به معنا جدا و جداسازی) تاکنون درب منازل به شهروندان آموزش چهره به چهره دادند و در این مدت ۱۳ هزار ۸۵۰ شهروند آموزش دیدند.

وی افزود: تا کنون هشت هزار و ۳۷۰ تن پسماند خشک از طریق این سامانه جمع‌آوری شد که عمده این پسماندها کاغذ، کارتن و مقوا است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان ادامه داد: هشت هزار و ۶۴۹ خانواده تا کنون در این سامانه ثبت نام کردند و چهار هزار و ۳۳۹ درخواست بازیافت در این سامانه به ثبت رسید.

وی با اشاره به طرح ویژه دهه فجر، گفت: خانواده‌هایی که تا ۱۲ بهمن ماه تعداد درخواست بازیافت بیشتری ثبت کنند در دهه فجر به قید قرعه جوایز نقدی و غیرنقدی دریافت می‌کنند.

پیوندی با بیان اینکه اکنون این سامانه فقط به صورت وب سایت فعالیت می‌کند، افزود: برنامه نویسی نرم افزار مخصوص سیستم عامل تلفن همراه از نوع اندروید به منظور دسترسی آسان‌تر شهروندان به سامانه سیوا انجام شده و تا یک ماه دیگر در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان با اشاره به اینکه در حال حاضر هزینه پسماندهای دریافت شده به صورت وجه نقد پرداخت می‌شود، تصریح کرد: تا یک ماه آینده کارت‌های شهروندی برای کاربران این سامانه صادر و هزینه پسماندهای دریافت شده به صورت الکترونیک به این کارت‌ها واریز می‌شود.

وی گفت: شهروندان می‌توانند برای پرداخت هزینه خدمات مربوط به شهرداری مانند اتوبوسرانی، عوارض پسماند، عوارض نوسازی، شهربازی و فروشگاه‌های وابسته به شهرداری از این کارت‌ها استفاده کنند.

وی هدف از راه‌اندازی این سامانه را ارتقای فرهنگ تفکیک زباله خشک از تر در مبدا و جلب رضایت شهروندان اعلام کرد و افزود: از مزایای این طرح، دسترسی آسان، هدایای نقدی و غیرنقدی، کمک به مؤسسه‌های خیریه و محافظت از محیط زیست است.

منبع: ایرنا

کد خبر 466401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.