احداث ۲ بنای یادبود برای سردار شهید سلیمانی در تهران

شهردار تهران با بیان اینکه دو بنای یادبود برای قدردانی از خدمات سردار شهید سلیمانی در پایتخت احداث می شود، گفت: یکی بنای یادبودی به نام سرباز وطن در تپه‌های عباس‌آباد و دیگری بنایی در جوار دریاچه خلیج فارس است.

به گزارش ایمنا، پیروز حناچی در آئین آغاز عملیات اجرایی بنای یادبود شهیدان سلیمانی و المهندس، اظهار کرد: بنا به عهدی که با اعضای شورای شهر داشتیم و بنا بر پیشنهاد عتبات عالیات، این اقدام را اجرا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی دستاورد انقلاب بود، افزود: این شهید از جمله جوانانی بود که امام راحل در سال ۱۳۴۲ گفتند همراهان من در گهواره هستند و در واقع انقلاب و جنگ فرصت خدمت برای آنها ایجاد کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه شهید سلیمانی پس از انقلاب از کار کردن در زمین کشاورزی تا عضو افتخاری سپاه و شرکت در دفاع مقدس حاضر شد، گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس ذخیره خوبی برای روی پا ایستادن کشور و خود باوری افراد بود و شهید سلیمانی محصول این وقایع است.

حناچی با بیان برخی ویژگی‌های شهید سلیمانی و بیان اینکه این شهید تفکر راهبردی داشت، افزود: تبدیل تهدید به فرصت ماحصل اندیشه شهید سلیمانی بود و همواره می‌گفت این کار شدنی است به شرطی که نترسیم.

وی با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی مصداق بارز «أَشِدَّاء عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» بود، ادامه داد: این شهید بزرگوار دل نازک و رحیم در برابر فرزندان شهدا و نیروهای خود در عرصه جنگ و از همه مهم‌تر بی توجه به دنیای مادی بود و تاکید داشت که "کار را برای خدا انجام دهید آنکه باید ببیند، می بیند".

شهردار تهران تصریح کرد: واکنش مردم ایران نسبت به شهادت ایشان عادی نبود و اینکه مردم در ساعت ۱۰ صبح در میدان انقلاب و در فشار جمعیت در معرض خفه شدن قرار بگیرند، عادی نیست.

حناچی با بیان اینکه فروتنی و ادب به پدر و مادر و افراد دیگر از خصوصیات اخلاقی شهید سلیمانی بود، گفت: کسانی که دوران دفاع مقدس را یادشان است بسیاری آرزو داشتند که کربلا را ببیند و باز کردن این راه افتخاری بود که شهید سلیمانی سهم عظیمی در آن داشت.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما است که برای شخصیت ملی خود اقدامی انجام می‌دادیم و با کمک ستاد عتبات عالیات این کار را انجام خواهیم داد.

منبع: ایرنا

کد خبر 466395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.