رضایی: برای تحقق مصرف بهینه آب در اصفهان فرهنگ‌سازی شود

استاندار اصفهان گفت: تمامی حوزه‌های این استان برای تحقق مصرف بهینه آب آموزش های لازم را ببینند و در این امر مهم بیش از پیش فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

به گزارش ایمنا، عباس رضایی شامگاه یکشنبه در بیست و دومین جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: در مصرف انرژی به ویژه آب باید صرفه‌جویی لازم صورت بگیرد و نظارت‌ها در این راستا به صورت جدی انجام شود.

وی افزود: جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب شرایط کم آبی استان را در اقدامات خود در نظر بگیرند. شهرداری به صورت جدی در صرفه‌جویی آب اهتمام لازم را داشته باشد.

استاندار اصفهان ادامه داد: بخش‌های صنعت، آشامیدنی، کشاورزی و فضای سبز برای تحقق صرفه‌جویی آب راهکار نشان داده و روش‌های بهینه را مدنظر قرار دهند. سازمان جهاد کشاورزی الگوی کشت را اجرایی کند؛ شهروندان نیز صرفه‌جویی مصارف خانگی را به صورت جدی لحاظ کنند.

رضایی تصریح کرد: شهرداری در اجرای بهینه مصرف آب و کشت گونه‌های کم مصرف اقدامات لازم را انجام دهد و سازمان صنعت، معدن و تجارت در تمامی بخش‌های تولید روش بهینه آب و استفاده از پساب را مدنظر قرار دهد. برای شهرک‌های صنعتی نیز پنل‌های خورشیدی در دستور کار باشد تا در استفاده از انرژی سبز استان اصفهان اول باشد.

وی خاطرنشان کرد: در اماکن عمومی به ویژه مدارس از شیرهای پدالی استفاده شود.

کد خبر 466378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.