آغاز عملیات اجرایی احداث مسیر اختصاصی دوچرخه در منطقه ۱۵

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از آغاز عملیات اجرایی احداث مسیر اختصاصی دوچرخه در سطح این منطقه خبر داد.

مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروزه استفاده از دوچرخه‌ به عنوان یک وسیله حمل و نقل پاک (انسان محور) در کشورهای پیشرفته مورد توجه قرار گرفته است از این رو نبود زیرساخت‌های مناسب و مطمئن برای آن، عاملی است که موجب شده تا از این شیوه حمل و نقل استقبال چندانی نشود.

وی افزود: رشد روزافزون شهرنشینی، جمعیت شهری و به تبع آن رشد عبور و مرور و رفت و آمدهای ساکنان شهر با وسایل نقلیه موتوری، مشکلات بسیاری را در سیستم حمل و نقل ایجاد کرده که بر این اساس برای کاهش معضلات ترافیک، حمل و نقل و آلودگی هوا، برنامه‌ها و طرح‌های متنوعی از سوی مدیران شهری اجرا می‌شود.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که با اجرای عملی و صحیح آن می‌توان تا حد قابل توجهی آرامش را به سیستم حمل و نقل و عبور و مرور شهری بازگرداند، توسعه حمل و نقل انسان‌گرا و فراهم کردن امکانات و شرایط مناسب از جمله ایجاد مسیرهای مخصوص دوچرخه‌سواری است.

وی ادامه داد: در همین راستا و با توجه به ابلاغ شهردار اصفهان مبنی بر احداث مسیر ویژه دوچرخه و تعیین معابر جهت احداث مسیر از طرف معاونت حمل و نقل و ترافیک این منطقه، برآورده جزئیات اجرای مسیر ویژه در معابر سطح منطقه و برآورد هزینه احداث حدود هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، جهت پیگیری تأمین اعتبار اقدام کرده است.

قاسمی اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال جاری این منطقه برای اجرای ۳۰ درصد این پروژه و معابر تعیین شده جهت احداث مسیر ویژه برنامه‌ریزی کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به طراحی ۷۷۷ کیلومتر مسیر دوچرخه در سطح شهر اصفهان و طراحی ۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در سطح منطقه ۱۵ به عنوان بیشترین پوشش مسیر دوچرخه در سطح مناطق ۱۵ گانه، اداره حمل و نقل و ترافیک منطقه اقدام به شروع احداث مسیر اختصاصی دوچرخه با نصب جداول بتنی در خیابان‌های توحید و مسجد علی به طول دو کیلومتر کرده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه مسیرهای ویژه به دو صورت جدا کننده‌های فیزیکی با جداول بتنی و جداکننده‌های غیرفیزیکی با خط‌کشی اجرا خواهد شد، گفت: متراژ کل مسیرهای ویژه در سطح این منطقه به طول ۵۰ کیلومتر و شامل ۴۰ کیلومتر جدا کننده فیزیکی و ۱۰ کیلومتر جدا کننده غیرفیزیکی برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: معابر مورد نظر احداث مسیر دوچرخه در سطح منطقه شامل خیابان‌های جی غربی، جی شرقی، اباذر، طالقانی، ارغوانیه، بلوار آب، توحید، دکتر حسابی، فجر، ۲۲ بهمن، مسجدعلی، شهید رجایی، مقداد اول و دوم است.

کد خبر 466373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.