مازوت متهم اصلی آلودگی هوا است

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی نوشت: استفاده از سوخت مازوت را در جلسه فراکسیون محیط زیست بررسی خواهد شد و تمامی دستگاه‌هایی که در حوزه هوای پاک مسئولیت مستقیم دارند، باید گزارش عملکرد خود را ارائه دهند.

به گزارش ایمنا، سمیه رفیعی در یادداشتی برای روزنامه آرمان با اشاره به دلایل معضل آلودگی هوا در شهر تهران نوشت: بر اساس آنالیز آلایندگی که در هوای تهران صورت گرفته است مشخص شده که از سوخت مازوت در نیروگاه‌های پایتخت استفاده می‌شود و گزارش سازمان حفاظت محیط زیست نیز این مساله را تأیید کرده است. قانون هوای پاک وظایف دستگاه‌های مسئول در امر مبارزه با آلودگی هوا مشخص شده است و بهتر است همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌هایی که مسئول مستقیم مساله آلودگی هوا هستند به جای اینکه فرافکنی کنند دلایل خود را برای استفاده از مازوت به‌ویژه امسال که شیوع کرونا هم وجود دارد، توضیح دهند.

استفاده از سوخت مازوت را در جلسه فراکسیون محیط زیست بررسی خواهد شد و تمامی دستگاه‌هایی که در حوزه هوای پاک مسئولیت مستقیم دارند، باید گزارش عملکرد خود را ارائه دهند و هر کدام از دستگاه‌ها در وظایف خود در قبال آلودگی هوا کوتاهی کرده باشند به‌صورت صریح و شفاف به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود. البته ورود دستگاه قضائی در ماجرای سوخت مازوت ضرورت دارد. دستگاه قضائی در سال‌های اخیر ورود خوبی به مسائل محیط زیستی داشته است. در خصوص استفاده از سوخت مازوت نیز از قوه قضائیه می‌خواهیم که به عنوان مدعی‌العموم ورود کند و از حق عامه مردم دفاع کند.

کد خبر 466371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.