کاهش یک‌هزار میلیارد تومانی درآمدهای شهرداری مشهد درپی شیوع کرونا

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرداری مشهد با مصوبات شورای شهر طی یکسال گذشته ۴۳۸ میلیارد تومان در بحث مقابله با کرونا هزینه کرده است

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا موحدی‌زاده امروز (دوشنبه) در یکصد و شانزدهمین جلسه علنی شورای مشهد آلودگی هوا را یکی از معضلات کلانشهرهای کشور دانست و اظهار کرد: آلودگی هوا اثرات منفی بسیاری بر محیط زیست، سلامتی و اعصاب و روان شهروندان دارد بنابراین باید به این معضل فراتر از یک مساله شهری نگاه کرد.

وی از مصوبه برقی‌کردن اتوبوس‌ها، گسترش خطوط مترو و اصلاح هندسی معابر به عنوان اقدامات مشهد درخصوص مدیریت آلودگی هوا نام برد و درباره علت بروز این معضل، افزود: رشد بی‌رویه جمعیت شهرنشین و گسترش شهرها، تولید خودروهای غیراستاندارد و نبود تناسب بین تعداد خودروها و معابر سبب افزایش آلایندگی در هوای کلانشهرها شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه استفاده نیروگاه‌ها از سوخت مازوت و تردد خودروهای دیزلی و گازوییلی به معضل آلودگی هوا دامن زده است، تصریح کرد: سرانه فضای سبز مشهد در سه سال گذشته از ۱۱ متر مربع به ۱۶ مترمربع افزایش پیدا کرده که می‌تواند نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

موحدی‌زاده با بیان اینکه شهرداری مشهد با مصوبات شورای شهر طی یکسال گذشته ۴۳۸ میلیارد تومان در بحث مقابله با کرونا هزینه کرده است، گفت: ۱۰ مصوبه نیز با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان داشته‌ایم و در کنار این اقدامات، یک‌هزار میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری نیز کاهش پیدا کرده است.

موحدی‌زاده با اشاره به ۲۰ دی‌ماه، سالروز قتل امیرکبیر، گفت: او چهره ارزشمندی بود که نگاه مثبت شاه به‌خاطر بدگویی‌های اطرافیان نسبت به وی تغییر کرد و سرانجام در حمام فین کاشان به قتل رسید تا با کشته شدنش اصلاحات در کشور دچار ناکامی شود.

وی افزود: از آنجایی که فرهنگ توسعه کشور درونی نشده بود، شاهدیم که در تاریخ ایران با نخبگان و اصلاح‌گران چنین رفتارهایی شده و به همین دلیل بود که وقتی امیرکبیر اصلاحات را از بالا به پایین آغاز کرد به جان او سوءقصد شد.

کد خبر 466359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.