ستاد مدیریت بحران شهرداری کوچصفهان نیازمند تخصیص بودجه است

شهردار کوچصفهان گفت: ستاد مدیریت بحران شهرداری این شهر نیازمند تخصیص بودجه برای مقابله با بحران است.

حامد حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تمامی نیروی ستاد مدیریت بحران شهرداری کوچصفهان براساس اطلاعیه‌ها و هشدارهای هواشناسی در حالت آماده‌باش هستند و این روند تا پایان فصل زمستان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: جلسات ستاد مدیریت بحران شهرداری کوچصفهان برگزار شده و تعداد ۵۶ نفر نیروی شهرداری به وظایف و مسئولیت خود در هنگام بحران به خوبی آشنا هستند و در زمان هشدار قرمز هواشناسی با حضور در مناطق تعیین شده به شهروندان خدمات رسانی خواهند کرد.

شهردار کوچصفهان با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران شهرداری این شهر دارای دو دستگاه لودر، یک دستگاه بیل بکهو و یک عدد تیغه برف روب است. اضافه کرد: مدیریت شهری یک تانکر ۱۰ هزار لیتری سوخت گازوئیل مورد نیاز ماشین آلات را برای مواقع بحرانی تهیه و ذخیره کرده است.

حیدری خاطرنشان کرد: در بارش برف سال گذشته موتور یک دستگاه لودر شهرداری کوچصفهان دچار سوختگی و شیشه و سقف بیل بکهو نیز دچار آسیب دیدگی شد و تاکنون برای بازسازی این ماشین آلات به ستاد مدیریت بحران شهرداری کمکی نشده است.

وی یادآور شد: مدیریت شهری در سال جاری حدود ۱۰ تن مخلوط نمک و شن تهیه و در انبار دپو کرده و در صورت بارش برف، برای جلوگیری از یخ زدگی معابر، نمک پاشی خیابان‌ها از ساعات اولیه بامداد انجام می‌شود.

شهرداری کوچصفهان خاطرنشان کرد: واحد فضای سبز شهرداری هرس درختان پرخطر فضای سبز شهری را انجام داده و برای جلوگیری از آب گرفتگی ۱۰ هزار متر مربع انهار و کانال‌های سطح شهر در سال جاری لایه روبی شده است.

وی با تاکید بر اینکه ستاد مدیریت بحران شهرداری کوچصفهان برای بسترسازی و ساماندهی رودخانه سفیدرود نیازمند تخصیص اعتبار است. اضافه کرد: با ساماندهی این رودخانه مشکل آبگرفتگی شهر کوچصفهان و حومه برطرف می‌شود.

حیدری تصریح کرد: مدیریت شهری برای لایه روبی رودخانه اوشمک کوچصفهان نیز نامه نگاری‌های لازم را با مسئولان متولی انجام داده که این رودخانه را باید آب منطقه‌ای لایه روبی کند، اما متأسفانه تاکنون آب منطقه‌ای در این راستا هیچ اقدامی انجام نداده است.

به گزارش ایمنا، شهر کوچصفهان در فاصله ۲۰ کیلومتری در شرق مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 466356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.