بررسی تقاضای سه تشکل استانی روی میز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب

سرپرست دفتر امور سیاسی وزارت کشور از بررسی و تصویب سه تقاضای تشکل‌های استانی در نشست امروز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب خبر داد.

به گزارش ایمنا، حمزه امرایی روز دوشنبه در نشست خبری درباره آخرین مصوبات یازدهمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی اظهار کرد: در این جلسه تقاضای تأسیس مجمع دانش آموختگان نواندیش استان بوشهر بررسی شد و اساسنامه و مرامنامه آن مورد تأیید قرار گرفت و به مجمع عمومی اعلام می‌کنیم که طبق قانون برای دریافت صدور پروانه اقدام کنند.

وی افزود: دومین دستور کاری امروز بررسی تقاضای صدور پروانه حزب اسلامی کار و کرامت استان لرستان بود که مورد تأیید کمیسیون قرار گرفت و اصلاحاتی در مرامنامه آن صورت گرفت. سومین دستور تقاضای صدور پروانه فعالیت مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل بود که مورد تأیید قرار گرفت.

سرپرست دفتر امور سیاسی وزارت کشور ادامه داد: علاوه بر این در نشست امروز گزارش مجمع عمومی و انتخابات شورای مرکزی حزب وحدت و ایران اسلامی مطرح و مقرر شد مطابق ماده ۱۱ اساسنامه حزب و با توجه به قانون احزاب اصلاح شده و مجمع عمومی مطابق آن برگزار شود.

امرایی تصریح کرد: گزارش مجمع عمومی و مرامنامه کانون زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب هم با اصلاحاتی در متن اساسنامه مورد تأیید کمیسیون قرار گرفت.

وی افزود: گزارش مجمع عمومی کانون همبستگی فرهنگیان ایران اسلامی در جلسه مطرح و قرار شد جلسه‌ای با حضور نماینده احزاب در کمیسیون و نماینده حزب برگزار شده و مرامنامه و اساسنامه آن بررسی و نتیجه به کمیسیون اعلام شود.

سرپرست دفتر امور سیاسی وزارت کشور ادامه داد: همچنین گزارش مجمع عمومی انجمن آشوریان تهران در جلسه مطرح و موضوع عدم احراز یکی از اعضای هیأت مدیره انجمن را تصویب کرد و این موضوع را به آنها اعلام می‌کنیم.

امرایی یادآور شد: طبق ماده ۱۱ قانون احزاب بررسی مسؤولان شعب استان در کمیسیون ماده ۱۰ باید بررسی شود و بر این اساس امروز در کمیسیون گزارش چند شعبه استانی از جمله کانون جمعی از زندانیان سیاسی مسلمان قبل از پیروزی انقلاب در استان اردبیل داشتیم که شرایط مسؤول این حزب بررسی و مورد تأیید قرار گرفت.

به گفته وی، در نشست امروز همچنین تقاضای جامعه اسلامی مدیران شعبه استان بوشهر، شعبه استانی حزب همدلی تحول خواه و شعبه استانی خانه پرستار در استان اصفهان مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

سرپرست دفتر امور سیاسی وزارت کشور خاطرنشان کرد: در جلسه امروز تقاضای برای حزب در شرف دریافت مجوز فعالیت مجمع زنان اصلاح طلب استان تهران را داشتیم که کمیسیون مقرر کرد تا پایان سال جاری مجمع عمومی طبق ضوابط برگزار شود.

منبع: ایرنا
کد خبر 466350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.