احتمال به وجود آمدن موج جدید کرونا بر اثر آلودگی هوا

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: آلودگی شدید هوا ممکن است بر ویروس کرونا هم از نظر انتقال بیشتر و هم آلودگی بیشتر در موقع انتقال ویروس تاثیر بگذارد و احتمالا باعث به وجود آمدن موج دیگری از بیماری کووید ۱۹ شود.

مجتبی رستمی متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری و یکی از پزشکان امضاکننده نامه به استاندار اصفهان درباره آلودگی هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آلودگی در این سطح و نزدیک به ۲۰۰ برای ریه‌ها بسیار مضر است.

وی ادامه داد: گزارش‌های دقیق و شفافی درباره آلودگی هوا و علل آن در دسترس نیست و گاهی برخی مسئولان کشوری از ناچاری استفاده از سوخت مازوت صحبت می‌کنند که این سوال پیش می‌آید آیا این اتفاق و استفاده از سوخت مازوت در اصفهان نیز استفاده می‌شود یا خیر؟ این شفاف‌سازی‌ها باید از طرف مسئولان صورت بگیرد تا با همکاری مردم بتوان آلودگی هوا را کنترل و مدیریت کرد.

این عضو هیئت مدیره نظام پزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: ادامه این روند و استمرار آلودگی هوا بر سلامت انسان تأثیرات به شدت خطرناکی خواهد گذاشت.

وی با توضیح درباره ارتباط آلودگی هوا و کرونا ویروس، اضافه کرد: این شرایط آب و هوایی بد و آلودگی شدید هوا ممکن است بر ویروس کرونا هم از نظر انتقال بیشتر و هم آلودگی بیشتر در موقع انتقال ویروس تأثیر بگذارد و احتمالاً باعث به وجود آمدن موج دیگری از بیماری کووید ۱۹ شود.

کد خبر 466349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.