آلودگی هوای اصفهان به اوج می‌رسد/از باد و باران خبری نیست

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی گفت: سکون جوی تا دوشنبه هفته آینده (۲۲ دی) در استان اصفهان ادامه خواهد داشت و روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری آلودگی هوای کلانشهر اصفهان به اوج می رسد.

ابراهیم هنرمند در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به استمرار سکون جوی در سطح استان اصفهان، اظهار کرد: با توجه به پایداری نسبی جو در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلان‌شهر اصفهان شرایط برای انباشت آلاینده‌های جوی فراهم است و فردا سه‌شنبه نیز شاخص کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و در برخی ساعات ناسالم برای عموم شهروندان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از امروز با گذر موج ناپایدار در مناطق شمال غرب کشور انتظار داریم تا اواخر وقت غلظت آلاینده‌ها در آن مناطق کاهش یابد؛ فعالیت این موج بدون شک سبب کاهش آلودگی هوا در کلان‌شهر تهران می‌شود و در مناطق مرکزی کشور از جمله شهر اصفهان نیز بی‌تأثیر نخواهد بود و از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود.

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه موج ناپایدار تا چهارشنبه در مناطق شمال غرب کشور فعال است، افزود: آلودگی هوا از شامگاه چهارشنبه شدت می‌یابد به طوری که روز پنجشنبه و صبح جمعه آلودگی هوا به ویژه در کلان‌شهر اصفهان به اوج می‌رسد؛ همچنین الگوهای هواشناسی نشان می‌دهد تا روز دوشنبه ۲۲ دی ماه موج ناپایدار حتی در مرزهای غربی استان نیز فعال نخواهد بود و دست کم تا جمعه هفته جاری احتمال بارش باران وجود ندارد.

هنرمند با اشاره به کاهش دو تا سه درجه‌ای دمای هوای استان در ۲۴ ساعت آینده، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دما در سردترین ساعات صبح فردا به هفت درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: خور وبیابانک با دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و میمه و فرودگاه اصفهان با دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 466338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.