محلول‌ ضدعفونی کننده جدید بر پایه آب و نانو تولید می‌شود

دو شرکت دانش بنیان در پارک فناوری پردیس اقدام به تولید مشترک محلول‌ ضدعفونی کننده جدید بر پایه آب و فناوری نانو کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، قرارداد همکاری مشترک تولید محلول‌های ضدعفونی کننده دست و سطوح، بر پایه آب و مبتنی بر فناوری نانو، میان دو شرکت از شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس منعقد شد.

حمزه کازرونی، مدیرعامل شرکت با بیان اینکه دو محصول این شرکت از آزمایشگاه همکار وزارت بهداشت، موفق به اخذ تاییدیه شده‌است، گفت: با توجه به مشکلات محلول‌های ضدعفونی‌کننده بر پایه الکل، وزارت بهداشت تمرکز خود را برای حمایت از تولیدکنندگان محصولات ضدعفونی‌کننده بر پایه آب معطوف کرده است.

وی افزود: نخستین محصول مشترک این دو شرکت که بر پایه آب تولید می‌شود، تا ۱۰ هزار برابر نسبت به محلول‌های ضدعفونی‌کننده پایه الکل قوی‌تر است.

مدیر عامل شرکت توضیح داد: دومین محصول مشترک این دو شرکت، محلول ضدعفونی‌کننده خود استریل با ماندگاری بالا برای استریل نگه داشتن سطوح مختلف است. این محلول به مدت بیش از سه ماه، سطوح را نسبت به تماس مجدد با ویروس و باکتری استریل می‌کند و منجر به اطمینان‌بخشی مراکز درمانی و کاهش مصرف محلول‌های ضدعفونی‌کننده می‌شود.

اسماعیل صابر فر، مدیرعامل شرکت دیگری در پارک پردیس گفت: ظرفیت تولید این شرکت را برای همکاری مشترک، به سه تن در روز می‌رسانیم.

وی ادامه داد: مخازن نگهداری، مخازن ترکیب مواد اولیه و خط تولید برای همکاری مشترک تجهیز شده است و جهت افزایش ظرفیت تولید نیز آمادگی کامل وجود دارد. خط تولید شرکت در مقادیر ۵۰، ۱۰۰ و ۵۰۰ میلی لیتر آماده تولید است و همچنین تولید در ابعاد بزرگ یک و چهار لیتر هم بر اساس نیاز مخاطب امکان‌پذیر خواهد بود.

کد خبر 466336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.