افزایش مراجعات به مراکز معاینه فنی اصفهان

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: بیشترین آمار مراجعه به مراکز معاینه فنی در سال‌جاری، اردیبهشت ماه به ثبت رسیده است.

مسعود بنده‌خدا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر سه مرکز معاینه فنی جی، ارغوانیه و شفق به سامانه نوبت‌دهی آنلاین به آدرس http://fani.hamlebar.com/ مجهز است تا شهروندان با مراجعه به آن و وارد کردن شماره پلاک خودرو، مشخصات اولیه و پرداخت آنلاین هزینه، کوتاه‌ترین زمان در مراکز معاینه فنی را انتخاب و با کمترین اتلاف وقت نوبت معاینه فنی را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در اصفهان نوبت دهی معاینه فنی تلفنی انجام نمی‌شود، گفت: با توجه به نظارت پلیس و اعمال جریمه توسط دوربین‌ها، میزان مراجعه به مراکز معاینه فنی افزایش یافته و بنا بر اعلام پلیس، رانندگان ۲۰ هزار خودروی دودزا و فاقد معاینه فنی خودرو در ۱۰ روز اخیر در اصفهان اعمال قانون شده‌اند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: در گذشته به دلیل اعمال نشدن قانون شهروندان اغلب پیش از سفر اقدام به دریافت معاینه فنی می‌کردند، اما در حال حاضر با توجه به اعمال قانون توسط دوربین‌های سطح شهر و توجه بیشتر مردم به دریافت معاینه فنی، مراکز ارائه دهنده این گواهی هر روز از ترافیک روانی برخوردار هستند.

وی خاطر نشان کرد: استانداردهای ایمنی خودرو بر اساس شاخص‌های تعیین شده در سامانه سیمفا است، البته در شهر اصفهان به شدت نظارت انجام می‌شود تا معاینه فنی به صورت درست انجام شود.

بنده‌خدا با اشاره به کارکرد سامانه سیمفا، اظهار کرد: زمانی که خودرو وارد مرکز معاینه فنی می‌شود، دوربین‌های پلاک‌خوان پلاک خودرو را خوانده و به سامانه سیمفا ارسال می‌کنند و در مسیر بعد اطلاعات خودرو از طریق این سامانه از سرور پلیس راهور استعلام می‌شود و پس از آن مراحل لازم را برای دریافت معاینه فنی طی می‌کند.

وی گفت: بین ۲۰ تا ۲۵ درصد از خودروهایی که برای انجام معاینه فنی اقدام می‌کنند در اولین مرحله مردود و طبق آئین نامه هیأت دولت تا ۱۵ روز پس از تاریخ مراجعه می‌توانند برای بار دوم به همان مرکز مراجعه کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان از شهروندان درخواست کرد دریافت معاینه فنی خودرو را به روزهای آخر سال موکول نکنند و در موعد مقرر نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

کد خبر 466325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.