دلیل افزایش قیمت تخم مرغ چیست؟

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: قیمت‌هایی که اکنون برای تخم مرغ وجود دارد قابل قبول نبوده و دلیل اصلی افزایش قیمت، رشد تقاضا است.

حسن ایراندوست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره دلایل افزایش قیمت تخم مرغ در روزهای اخیر اظهار کرد: کمبود تولید نداریم، بیش از ۸ و نیم میلیون مرغ تخم گذار در قفس داریم که نهاده‌های مورد نیاز آن‌ها تماماً تأمین شده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد با توجه به ممنوعیت صادرات، افزایش مصرف بر افزایش قیمت مؤثر باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: البته گزارشات غیر رسمی مبنی بر صادرات تخم مرغ از مسیرهای غیر قانونی ارائه شده است، برخی از فعالان این ادعا را دارند، این افزایش قیمت‌ها قابل قبول نبوده و قیمت تمام شده تخم مرغ همان رنجی است که تنظیم بازار مصوب کرده است.

ایراندوست افزود: همواره در فصل سرما مصرف تخم مرغ افزایش می‌یابد، اکنون نیز با توجه به افزایش قیمت سایر محصولات دامی، افزایش مصرف تخم مرغ طبیعی است.

وی ادامه داد: گرانی کنونی تخم مرغ قابل قبول نیست در پی آن هستیم که تولید، فروش و مصرف تخم مرغ را با قیمت تنظیم بازار از طریق سیستم رهتاب انجام دهیم. بنابراین لازم است نظارت بر بازار تخم مرغ افزایش یابد.

کد خبر 466295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.