سرشماری وحوش مناطق حفاظت شده با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: سرشماری وحوش در مناطق حفاظت شده استان به دلیل کرونا و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تنها توسط محیط بانان حاضر در مناطق انجام می‌شود.

سرهنگ مرتضی جمشیدیان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه سرشماری وحوش مناطق حفاظت شده استان اصفهان در سال جاری به دلیل کرونا متفاوت از سال‌های پیش انجام می‌شود، اظهار کرد: با توجه به لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای جلوگیری از ازدحام جمعیت مقرر شد محیط‌بانان حاضر در مناطق چهارگانه خودشان سرشماری وحوش انجام دهند و امسال در این طرح فعالان و دوستداران محیط زیست حضور ندارند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سرشماری در منطقه حفاظت شده کلاه قاضی انجام شده است، افزود: طرح سرشماری وحوش از نیمه آذرماه سال جاری آغاز شده و تا پایان دی ماه در مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست ادامه دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان خاطرنشان کرد: گونه‌های شاخص پستانداران استان مانند آهو، کل و بز و قوچ و میش و دیگر پستانداران شاخص حیات وحش استان سرشماری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استان اصفهان دارای ۲۰۰ نیروی محیط‌بان در مناطق چهارگانه تحت مدیریت است، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۰ درصد از محیط‌بانان استان اصفهان به این بیماری مبتلا شده‌اند و پس از گذراندن دوره قرنطینه به محل کار خود بازگشتند.

استان پهناور اصفهان با وسعتی بالغ بر ۱۰۷ هزار کیلومترمربع دارای تنوع زیستی بسیار گسترده‌ای است که شامل ۲۴ منطقه تحت مدیریت از جمله منطقه حفاظت شده و شکارممنوع، پارک ملی و پناهگاه حیات وحش، اثر ملی و عرصه‌های طبیعی است.

وسعت مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان به بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار می‌رسد.

تاکنون در سطح استان اصفهان حدود ۴۸۴ گونه مهره دار شناسایی شده که شامل ۶۲ گونه پستاندار، ۲۹۶ گونه پرنده، ۴۲ گونه خزنده، ۴۱ گونه ماهی و هشت گونه دوزیست است.

کد خبر 466291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.