تسهیل دسترسی زائران به حرم رضوی با احداث پارکینگ توحید

شهردار مشهد با اشاره به آغاز احداث پارکینگ توحید، گفت: احداث این پارکینگ و افزایش ظرفیت جای پارک خودرو باعث رونق گرفتن میدان شهدا و تسهیل دسترسی به حرم رضوی برای زائران خواهد شد.

به گزارش ایمنا، محمد رضا کلائی در مراسم آغاز عملیات اجرایی پارکینگ توحید، اظهار کرد: بخش زیادی از رونق میدان شهدا بستگی به افزایش ظرفیت پارکینگ در این محل دارد که امیدواریم با بهره‌برداری از مجموعه توحید و پارکینگ هشت‌آباد این مشکل برطرف و زمینه رونق میدان شهدا ایجاد شود.

وی افزود: در میدان شهدا که حدود هزار مترمربع با حرم مطهر فاصله دارد نیاز به ساخت پارکینگ وجود داشت تا مدل‌های حمل و نقل برای تسهیل دسترسی زائران به حرم مطهر به ویژه در ایام پیک و مناسبت‌ها تغییر یابد.

شهردار مشهد با بیان اینکه باید تصمیمات دیگری برای طراحی میدان شهدا گرفته شود، گفت: پروژه پارکینگ توحید یکی از پروژه‌هایی بود که مدت زمان طولانی معطل مانده بود، در حال حاضر ۱۴ ماه برای احداث این پارکینگ در نظر گرفته شده است و همه باید کمک کنند تا این پروژه به سرعت اجرا و آماده بهره‌برداری شود.

کلائی ادامه داد: در حال حاضر حمایت‌های شورای شهر پروژه‌های زیادی در حال اجرا است که بخشی افتتاح شده و بخشی نیز تا پایان سال آماده بهره‌برداری خواهد شد، اگر این پروژه‌ها به آینده موکول می‌شد هزینه بسیار بیشتری ایجاد می‌کرد.

وی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های حقوقی، فنی، طرح و تصویب یک پروژه شاید از هدایت یک پروژه سخت‌تر است، اظهار کرد: سوخت پروژه‌ها را حوزه مالی و اقتصادی محیا می‌کند که در این حوزه پایان سال صحبت خواهم کرد، اما در حوزه اقتصادی شهرداری پشتیبانی بسیار خوبی از پروژه‌ها انجام شده است.

شهردار مشهد ادامه داد: اجرای پروژه‌های مشارکتی و رفع مشکلات آنها و در اختیار قراردادن سرمایه بیشتر جهت تسریع، به خوبی از سوی معاونت اقتصادی انجام شده است.

کلائی با تقدیر از حمایت‌های کمیسیون اقتصادی و مشارکت‌های شورای شهر مشهد، گفت: در حال حاضر ۱۰ تا ۱۵ پروژه عمرانی از جمله پروژه‌های تقاطع غیر همسطح خلیج فارس، مصلی، آزادگان و رود پارک با پشتیبانی و تأمین مالی حوزه اقتصادی شهرداری مشهد اجرا می‌شود.

کد خبر 466284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.