جذب اعتبارات دولتی برای اجرای پروژه‌های بازآفرینی

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از جذب اعتبارات دولتی برای اجرای پروژه های بازآفرینی خبر داد و گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته مصوب در چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار استان است.

سیداحمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بند الف ماده ۵۹ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهر اصفهان، ۲۸ محله، ۳۰۰ پروژه با برآورد ۳۶ هزار میلیارد ریال، برنامه هفت محله زینبیه، حصه، قائمیه، همت آباد، شهشهان، ابن سینا و دردشت در اولویت بازآفرینی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته مصوب در چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار استان است، اظهار کرد: عقد تفاهم‌نامه فی مابین شهرداری، راه و شهرسازی استان و فرمانداری و ثبت مدارک و مستندات پروژه‌های مورد توافق در سامانه مدیریت قراردادهای شرکت بازآفرینی شهری (سام) جهت واریز اعتبارات تخصصی انجام و مبلغ ۳۳.۲۰۰ میلیون ریال به حساب شهرداری اصفهان واریز شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: اجرایی سازی ماده ۱۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن (مصوب سال ۱۳۸۷) و ماده ۴۶ آئین نامه اجرایی آن (مصوب سال ۱۳۸۸) و بند ب ماده شش آئین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار مصوب هیئت وزیران مورخ ۱۰ خرداد ۹۷ با موضوع "تخفیف هزینه‌های عوارض صدور پروانه و تراکم ساختمانی مجاز پروانه‌های صادره در بافت ناکارآمد شهری" انجام شده است.

وی به ارائه گزارشی از آمار پروانه‌های صادره و مبلغ تخفیفات اعمال شده در بافت فرسوده مناطق ۱۵ گانه شهرداری پرداخت و گفت: سال ۹۷، ۶۴۵ پروانه ساختمانی با مساحت ۱۲۰ هزار و ۵۷۸ مترمربع و زیربنای ۲۴۱ هزار و ۳۹۵ مترمربع و یک هزار و ۹۷۲ واحد مسکونی با مبلغ ۲۶ میلیارد و ۶۵۸ میلیون و ۲۷۲ هزار و ۱۷۰ ریال تخفیفات اعمال شده در بافت فرسوده شهری صادر شده است.

حسینی‌نیا ادامه داد: سال ۹۸ تعداد ۷۳۶ پروانه ساختمانی، با مساحت ۱۴۵۲۳۲ مترمربع و زیربنای ۳۳۸۲۱۱، ۲۳۹۵ واحد، مبلغ ۳۵ میلیارد و ۵۹۳ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۹۹۰ ریال و در شش ماهه سال جاری ۳۷۸ پروانه با مساحت ۷۸۳۹۷ مترمربع و زیربنای ۲۱۵۳۴۱، ۱۳۵۹ واحد مسکونی با مبلغ ۲۷ میلیارد و ۳۸۷ میلیون و ۸۲۳ هزار و ۷۲۴ ریال تخفیفات اعمال شده در بافت فرسوده شهری صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در بافت فرسوده شهری پنج هزار و ۱۹۹ پروانه با مساحت کل ۴۱۸ هزار و ۹۸۴ مترمربع و زیربنای کل ۹۴۹ هزار و ۹۸۳ و جمعاً هفت هزار و ۶۰ واحد مسکونی با مبلغ ۱۷۱ میلیارد و ۶۹ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۸۰۰ ریال تخفیفات اعمال شده صادر شده است.

کد خبر 466278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.