پروژه «سبزه‌میدان» زنجان متوقف نخواهد شد

شهردار زنجان گفت: عملیات ساخت پروژه بزرگ سبزه‌میدان تحت هیچ شرایطی متوقف نخواهد شد.

به گزارش ایمنا، حبیب‌الله ملایی‌یگانه با بیان اینکه پروژه سبزه‌میدان جزو طرح‌های اولویت‌دار این شهر و مجموعه شهرداری زنجان بوده و هیچ‌گاه متوقف نخواهد شد، اظهار کرد: با همه توان، امکانات و منابع درآمدی که در اختیار داریم، پروژه را اجرا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اعتباری که در قرارداد اجرای پروژه سبزه‌میدان منعقد شده در حدود ۶۴ میلیارد تومان است، افزود: این در حالی است که تا به امروز شهرداری زنجان در بحث عمرانی بیش از ۴۰ میلیارد تومان هزینه کرده و این یعنی از کل اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه فقط ۲۴ میلیارد تومان باقی مانده است.

شهردار زنجان تصریح کرد: این در حالی است که به دلیل افزایش قیمت‌ها و اقدامات جدید، از جمله ایجاد فضای سبز، نورپردازی، مبلمان و سایر موارد که در قرارداد قبلی به این موارد اشاره نشده است، با مشکل اعتباری مواجه هستیم.

ملایی‌یگانه با یادآوری اینکه امروز طبق برآوردهای به عمل آمده باید قرارداد تکمیلی را برای اتمام این پروژه به مبلغ ۷۰ میلیارد تومان منعقد کنیم، ادامه داد: علاوه بر این باید به قرارداد قبلی مازاد ۲۵ درصد را ابلاغ کنیم و این در حالی است که هزینه‌های اجرای این پروژه با تملکات بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان شده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه هزینه اجرای پروژه افزایش یافته، نیاز است کمک‌هایی که پیرو سفر نایب‌رئیس مجلس و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان زنجان ابلاغ شد، محقق شود، اظهار کرد: درخواست داریم که در تخصیص اعتبارات لازم، تسریع صورت گیرد تا بتوانیم در طول دوره قرارداد که تا پایان شهریورماه سال آینده است، این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار زنجان با تاکید بر اینکه اگر شاهد تخصیص کمک‌های لازم برای تسریع در اجرای این پروژه نباشیم، بی‌تردید اجرای چنین پروژه‌ای زمان‌بر خواهد بود، خاطرنشان کرد: پروژه سبزه‌میدان در زمینی به مساحت ۶.۵ هکتار عرصه جانمایی شده است.

ملایی یگانه وجود چند مغازه در بستر پروژه سبزه‌میدان را به منزله نظارت اجتماعی بر محوطه دانست و عنوان کرد: همین موضوع باعث کاهش معضلات احتمالی اجتماعی در منطقه شده و حداقل الگوی تجاری است که می‌توانستیم ایجاد کنیم.

شهردار زنجان در خصوص جانمایی المان‌های شهری در پروژه بزرگ سبزه‌میدان، خاطرنشان کرد: پله مشاهیر و سایر المان‌ها در این پروژه دیده شده است.

منبع: مهر

کد خبر 466263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.