اعزام نیروهای آتش نشانی رشت به ۳ هزار و ۶۳۰ مأموریت

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: آتش نشانان و تیم‌های امداد و نجات سازمان آتش نشانی در ۹ ماهه امسال به تعداد سه هزار و ۶۳۰ مأموریت اطفای حریق، حادثه و همچنین خدمات ایمنی اعزام شدند.

شهرام مؤمنی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آتش نشانان و تیم‌های امداد و نجات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت در ۹ ماهه امسال به تعداد سه هزار و ۶۳۰ مأموریت اعزام شدند که از این تعداد یک هزار و ۸۵۳ مورد عملیات اطفای حریق بوده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد آتش سوزی، یک هزار و ۱۰ مورد علفزار و ضایعات، ۴۸۵ مورد آتش سوزی منزل مسکونی، ۱۱۹ مورد تجاری، ۱۳۲ مورد خودرو، ۳۲ مورد اداری، ۲۰ مورد انباری ،۱۲ مورد حریق صنعتی، چهار مورد جنگل و ۳۹ مورد سایر موارد بوده است.

به گفته رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، ۵۱ درصد آتش سوزی منازل مسکونی این شهر، اتصال در سیستم سیم کشی برق و وسایل برقی بوده است.

مؤمنی بیمه آتش سوزی در جبران خسارات ناشی از بروز حوادث را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: طبق اطلاعات کسب شده در این مدت از مجموع حریق‌های مسکونی فقط ۲۴ درصد و آتش سوزی‌های تجاری ۴۲ درصد دارای بیمه آتش سوزی بوده اند.

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال ۸۴۰ مورد حادثه و ۹۳۷ مورد خدمات ایمنی در رشت، توسط سازمان آتش نشانی این شهر پوشش داده شده است، اضافه کرد: در مجموع این حوادث و خدمات ارائه شده به شهروندان ۶۳۰ نفر نجات یافته، ۱۵۶ نفر مجروح و ۱۷ نفر فوت شده اند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت اضافه کرد: این سازمان در زمینه افراد محبوس شده در آسانسور ۳۰۰ مورد، نجات حیوانات ۴۳۳ مورد، بسته شدن درب بدون محبوس شدن افراد ۲۰۱ مورد و گیر کردن افراد در منزل مسکونی و دیگر اماکن ۱۳۹ مورد به شهروندان خدمات ایمنی ارائه کرده است.

مؤمنی با اشاره به اینکه فعالیت‌های حوزه پیشگیری این سازمان پنج هزار و ۷۴۷ مورد بوده است، اضافه کرد: از مجموع این فعالیت‌ها سه هزار و ۶۱۹ مورد بازدید و صدور طرح ایمنی ساختمان‌های در حال احداث، یک هزار و ۶۶۷ مورد بازدید و صدور پایان کار ساختمان، ۲۳۰ مورد بازدید و صدور طرح ایمنی برای ساختمان و ۲۳۱ مورد بررسی علت یابی آتش سوزی‌ها بوده است.

وی بر اهمیت بازدید ایمنی از ساختمان‌ها تاکید کرد و افزود: هدف از بازدید ایمنی از اماکن تجاری، بیمارستان‌ها و کارخانجات در راستای پیشگیری از بروز حوادث، آسیب‌ها و آتش سوزی‌ها برای شهروندان است که این مهم در طول سال و به صورت برنامه ریزی شده و مدون انجام می‌شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا تأثیر بسیار مهمی بر کاهش آموزش‌های حضوری این سازمان داشته است. که به منظور پیشگیری از انتقال ویروس و حفظ سلامت شهروندان، این آموزش‌ها با ساخت فیلم، کلیپ، موشن گرافی، اینفوگرافی از طریق فضای مجازی به مخاطبان ارائه می‌شود.

به گزارش ایمنا، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت با تعداد ۳۸۰ نیروی آتش‌نشان و ۷۶ دستگاه خودروی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در ۱۴ ایستگاه فعالیت می‌کند.

کد خبر 466257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.