استقلال - آلومینیوم/ تیم‌هایِ خطیبی، کابوس آبی‌ها!

استقلال و آلومینیوم عصر امروز (دوشنبه) در ورزشگاه آزادی با یکدیگر مصاف خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال امروز دوشنبه - ۱۵ دی ماه - از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی پذیرا آلومینیوم اراک خواهد بود. آبی‌پوشان پایتخت که با کسب سه امتیاز ارزشمند در سیرجان و به لطف نتایج ضعیف رقبا راهی صدر شدند، حالا به دنبال حفظ روند رو به رشدشان هستند. استقلال هفته آینده باید در شهرآورد به میدان رود و همین امر، اهمیت تقابل امروز را افزایش می‌دهد. نماینده اراک نیز که نخستین حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند، حالا این فرصت را یافته تا در استادیوم آزادی برابر یکی از قدرت‌های فوتبال ایران و آسیا صف‌آرایی کند.

سخت‌گیر مثل فکری

اگر چه نتایج و جدول گواهی موفقیت فکری تا اینجا فصل را امضا می‌کند، اما حواشی هنوز دست از سر اردو آبی‌ها بر نداشته است. از سوی دیگر بسیاری از هواداران و پیشکسوتان استقلال نسبت به نوع بازی، تعویض‌ها و انتخاب بازیکنان توسط فکری معترض‌اند. همین مسائل باعث شده چوب حراج به محبوبیت کاپیتان سابق و سرمربی امروز آبی‌ها زده و شکاف عمیقی میان او و طرفداران ایجاد کند. به نظر می‌رسد محمود فکری پیش از هر چیز، نظم و انضباط را الگو خود قرار داده و احتمالاً می‌خواهد هر طور شده، آشفته بازار چند سال اخیر استقلال را به همان تیمی تبدیل کند که سال‌ها خودش عضوی از آن بود.

یکی از حواشی مهمی که در هفته جاری گریبان‌گیر استقلال شد، کش و قوس‌ها و اختلافات میان کادر فنی با میلیچ بود. بازی ندادن فکری به میلیچ و نیمکت نشینی این بازیکن باتجربه کروات مقابل گل گهر، باعث شد تا او با انتشار پستی و بیان اینکه دلیل نبودش در میدان را نمی‌داند، به این تصمیم فکری و دستیارانش معترض شود. با وجود اینکه پست میلیچ لحن نسبتاً آرامی داشت، باشگاه واکنش تندی نشان داد و علاوه بر محرومیت این هافبک ۳۱ ساله از نبرد عصر امروز برابر آلومینیوم، تصمیم گرفتند تا برای او جلسه انضباطی تشکیل دهند. باید منتظر ماند و دید آیا هروویه میلیچ برای دربی استقلال را همراهی خواهد کرد یا خیر؟

آلومینیوم به دنبال حفظ سهمیه اراک در لیگ برتر

آلومینیوم اراک که سال‌ها با نام ایرالکو تک نماینده استان مرکزی در رقابت‌های مختلف بود، پس از سر گذراندن روزهای سخت و پیش رفتن تا پا انحلال، فصل گذشته با حمایت دوباره و چند ساله کارخانه آلومینیوم سازی اراک بالاخره به حسرت فوتبال این استان پایان داد و جواز حضور در لیگ برتر را به دست آورد. آن‌ها که به رسول خطیبی، سرمربی باتجربه‌شان به این مهم دست یافته بودند، تصمیم گرفتند تا در لیگ برتر سکان هدایت‌شان در اختیار این مربی آذری زبان بگذارند.

آلومینیوم اگر چه شروع خوبی در لیگ بیستم نداشته و حواشی فراوانی کنارش پرسه می‌زد، اما به یک باره جانی دوباره گرفته و از ۶ دیدار بعدی‌شان، ۱۰ امتیاز را کسب کردند تا حالا در شرایطی میهمان صدرنشین لیگ باشند که تنها ۵ امتیاز با آن فاصله دارند. موضوعی که برای آن دستاورد قابل توجهی به نظر می‌رسد چرا که آن‌ها تا حدی از منطقه سقوط فاصله گرفتند و اگر روندشان حفظ شود، احتمالاً برای چند فصل شاهد سبزپوشان اراکی در لیگ برتر خواهیم بود.

هفته‌های دشوار پیش رو سبزپوشان اراکی

آلومینیوم علاوه بر مسابقه امروز برابر آبی‌ها، چند هفته بسیار سخت را پیش رو دارد. آن‌ها باید به ترتیب میزبان ذوب‌آهن و گل گهر در اراک باشند و پس از آن، دوباره عازم تهران شوند تا با پرسپولیس مصاف کنند. دیدارهایی که می‌تواند عیار واقعی تیم خطیبی را نشان دهد.

تیم‌های خطیبی؛ گربه سیاه استقلال!

نکته قابل توجه برای تقابل دوباره خطیبی و استقلال این است که این سرمربی که تاکنون با چهار تیم دیگری تحت هدایت خود یعنی گسترش فولاد، تراکتورسازی، سیاه جامگان و ماشین سازی مقابل استقلال صف آرایی کرده است. در مجموع استقلال ۷ بار با تیم‌های خطیبی مصاف داشته که تنها دو بار موفق به کسب پیروزی شده است. فصل گذشته ماشین سازی با هدایت خطیبی به پاشنه آشیل آبی‌پوشان پایتخت تبدیل شده و تنها تیمی بود که موفق شد استقلال را در دیدار رفت و برگشت در تبریز و تهران دبل کند.

کد خبر 466248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.