مخالفت شورای شهر اراک با افزایش بیش از ۲۰ درصد عوارض شهرداری

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: شورای شهر اعتقاد دارد که نباید عوارض شهرداری بیش از ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

ایرج رضایی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، درباره بحث نرخ گذاری عوارض سال آتی شهرداری اظهار کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی موجود که تمامی شهروندان را به خود درگیر کرده، شورای شهر اعتقاد دارد که نباید عوارض شهرداری بیش از ۲۰ درصد افزایش پیدا کند. هر چند که مدیران ارشد شهرداری گاهاً خواهان افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی نرخ عوارض هستند اما تعدادی از نمایندگان مردم در پارلمان شهری با این موضوع مخالفند.

وی افزود: جدا از نرخ عوارض، مبحث بهای خدمات شهرداری مطرح است که در این باره باید دیدگاه‌ها کاملاً منطقی و به صورت واقعی باشد اما به هر سو بهای خدمات باید کمتر از بازار آزاد دیده شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک با اشاره به بازنگری در نحوه نرخ‌گذاری بهای خدمات تاکسی داران، تصریح کرد: واقعیت تلخی که وجود دارد این است که نرخ دریافتی تاکسی داران همواره بیشتر از نرخ مصوب بوده و همین مساله نشان می‌دهد که بازنگری در نرخ‌گذاری بهای خدمات تاکسیرانی یک امر الزامی است.

وی ادامه داد: در سوی دیگر نیز اراک فاقد مسیربندی تاکسیرانی مشخص و به روز است که چنین موضوعی خدمات‌دهی حمل و نقل عمومی را با چالش‌هایی رو به رو می‌کند.

رضایی اضافه کرد: سازمان حمل و نقل شهرداری اراک باید یا از تاکسی‌های اینترنتی یک قدم جلوتر باشد یا خدمات دهی خود را تسهیل کند تا بتوان گفت که خدمات تاکسیرانی برای عموم مردم اثربخش است. لذا باید برنامه‌ای جامع و قابل اجرا در این خصوص تهیه و به شورای شهر ارائه شده و به فکر مدیریت حمل و نقل هوشمند بود.

این عضو شورای شهر اراک در ادامه ضمن مخالفت با افزایش این نرخ تاکید کرد: گوشت جزو اقلام استراتژیک به حساب می‌آید و تغییر بهای خدمات شهرداری در کشتارگاه، مسلماً بر قیمت آن تأثیر گذار خواهد بود از همین رو شورای شهر با افزایش بدون ضابطه بهای خدمات کشتارگاه مخالف بوده و این افزایش را حداکثر تا سقف ۲۰ درصد مجاز می‌داند زیرا قصد ندارد سبب افزایش قیمت گوشت باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک با ارائه یک پیشنهاد برای ساخت اپلیکیشن پرداخت و محاسبه بهای خدمات و نرخ عوارض شهرداری، گفت: اگر شهرداری اراک اقدام به راه‌اندازی یک اپلیکیشن محاسبه و پرداخت عوارض و بهای خدمات خود کند می‌تواند از بروکراسی زائد اداری و همچنین مراجعه حضوری شهروندان به سازمان شهرداری جلوگیری کند.

کد خبر 466246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.