پرسپولیس- سپاهان/ جدال زخم خورده‌ها در الکلاسیکوی ایران

تیم‌های پرسپولیس و سپاهان فردا در دیداری حساس به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در دیدار معوقه از هفته هفتم لیگ برتر فوتبال، فردا از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه تیم‌های پرسپولیس تهران و سپاهان در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند.

هفته هفتم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان

سه شنبه، ۱۶ دی ماه، ساعت ۱۶:۳۰

ورزشگاه: آزادی تهران

داور: اشکان خورشیدی

پخش زنده: شبکه سه

جدال بهترین خط حمله با بهترین خط دفاع

رویارویی‌های پرسپولیس و سپاهان بدون شک یکی از دو جدال مهم فوتبال ایران در هر فصل به شمار می‌رود. رقابت و دیدارهای جنجالی دو تیم در دو دهه اخیر آتش این رقابت را شعله‌ور تر کرده است و هر سال بر حساسیت این دیدار افزوده می‌شود. حالا در بیستمین دوره لیگ برتر دو تیم در حالی برابر یکدیگر قرار می‌گیرند که تا این مقطع از فصل نسبتاً خوب نتیجه گرفته‌اند اما ناکامی دو تیم در بازی قبلشان می‌تواند دیدار فردا را بیش از پیش زیبا کند.

سپاهان هفته گذشته در حالی برابر ماشین سازی قعرنشین نتوانست به پیروزی برسد که نیمه نخست را با دو گل برتری به پایان رسانده بود و در سوی دیگر پرسپولیس که تا دقیقه ۹۰ در خانه از ذوب آهن کرونا زده پیش بود در نهایت به نتیجه‌ای بهتر از تساوی دست نیافت. حالا دو تیم برای جبران ناکامی هفته گذشته خود الکلاسیکوی ایران را پیش رو دارند، دیداری که علاوه بر حساسیت جدولی، حیثیتی نیز به شمار می‌رود و نتیجه گرفتن در آن برای هواداران دو تیم بیش از ۳ امتیاز ارزش دارد.

سپاهان در فصل جاری نشان داده است در خط حمله بهترین تیم لیگ است اما آنچه باعث شده است زردپوشان امتیازات زیادی را از دست بدهند ضعف دفاعی این تیم و از دست دادن برتری در چند دیدار بوده است. در سوی دیگر پرسپولیس برعکس سپاهان است، پرسپولیس در خط دفاعی بهترین تیم لیگ به شمار می‌رود و آنچه باعث از دست رفتن امتیازات این تیم شده، عملکرد ضعیف خط حمله و گل نزدن مهاجمان این تیم بوده است. با این حساب زیبایی فوتبال به بر هم خوردن پیش بینی‌هاست و باید کدام تیم نقطه ضعف خود را در بازی فردا بهتر پوشش می‌دهد.

پرسپولیس بعد از دیدار با سپاهان در مهم‌ترین بازی نیم فصلش باید در دربی تهران به مصاف استقلال برود، استقلالی که صدرنشین فعلی لیگ است و پیروزی پرسپولیس در دیدار فردا می‌تواند شاگردان گل محمدی را با روحیه‌ای بالا به دربی بفرستد، سپاهان نیز در صورت پیروزی حداقل یک رده در جدول صعود می‌کند و به رده سوم می‌رسد و حتی در صورت پیروز نشدن استقلال و صنعت نفت در دیدارهای این هفته، سپاهان می‌تواند صدرنشین هم بشود.

جدال‌های دو تیم در فصل گذشته به خصوص دیدار برگشت بسیار پر حاشیه بود، دیداری که سپاهان به دلیل مشکلاتی که در رسیدن به ورزشگاه داشت دیر در زمین حاضر شد و نتیجه آن بعداً توسط کمیته انضباطی ۳ بر صفر به سود پرسپولیس اعلام شد تا بهترین نتیجه تاریخ پرسپولیس برابر سپاهان در لیگ برتر، خارج از زمین رقم خورده باشد. در دیدار رفت دو تیم نیز در حالی که سعید آقایی، مدافع چپ سپاهان یک روز قبل از بازی توسط کمیته انضباطی محروم شده بود بدون حاشیه نبود، دیداری که سپاهان در آن به پیروزی ۲ بر صفر رسید تا یکی از ارزشمندترین نتایج دو فصل امیر قلعه نویی در سپاهان رقم خورده باشد.

سپاهان در حالی به مصاف پرسپولیس می‌رود که غایب مهمی در ترکیب خود ندارد اما پرسپولیس سعید آقایی را به دلیل اخراج در بازی قبل در اختیار نخواهد داشت و احتمال از محمد انصاری به جای او در دفاع چپ استفاده می‌شود.

ترکیب احتمالی پرسپولیس:

حامد لک، محمد انصاری، سیامک نعمتی، جلال حسینی، محمد حسین کنعانی زادگان، کمال کامیابی نیا، احمد نورالله‌ی، امید عالیشاه، احسان پهلوان، وحید امیری و مهدی عبدی

ترکیب احتمالی سپاهان:

پیام نیازمند، مرتضی منصوری، امید نورافکن، گئورگی گولسیانی، محمد نژاد مهدی، محمد کریمی، دانیال اسماعیلی فر، سروش رفیعی، محمدرضا حسینی، سجاد شهباززاده و کی‌روش استنلی

کد خبر 466244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.