شیوع کرونا باعث بهبود روابط انسان با طبیعت شده است

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که شیوع ویروس کووید-۱۹ باعث شده است افراد زمان بیشتری را در فضای باز سپری کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در زمان شیوع بیماری کرونا که افراد مجبور هستند در منزل بمانند، دورکاری کنند و فاصله فیزیکی خود را از دیگران حفظ کنند، بیشتر مردم زمان بیشتری را در طبیعت سپری می‌کنند. گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین شیوع ویروس کووید -۱۹ و وقت گذراندن در طبیعت، مطالعه جدیدی انجام دادند و داده‌های سلامت سه هزار و ۲۰۰ فرد را ارزیابی کردند.

محققان از افراد شرکت کننده در مطالعه خواستند به پرسشنامه تهیه شده در این زمینه پاسخ دهند. در این مطالعه شرکت کنندگان اعلام کردند که میزان فعالیت آن‌ها در فضای باز در دوارن شیوع بیماری کرونا افزایش پیدا کرده است، به طوری که پیاده‌روی، تماشای حیات وحش، سپری کردن وقت در بیرون از منزل، عکس گرفتن و خلق آثار هنری به ترتیب ۷۰، ۶۴، ۵۸ و ۵۴ درصد افزایش یافت.

در این مطالعه از بین ۱۵ فعالیت در فضای باز، میزان کمپینگ و تفریح گروهی در فضای باز به ترتیب ۴۸ و ۴۳ درصد کاهش پیدا کرد، زیرا در حین انجام این دو فعالیت، حفظ فاصله اجتماعی از دیگران بسیار دشوار بود. تقریباً ۶۰ درصد افراد شرکت کننده در مطالعه اعلام کردند که انجام دادن فعالیت‌ها در فضای باز باعث بهبود سلامت روحی آن‌ها شده و میزان استرس شرکت‌کنندگان کاهش پیدا کرده است.

همچنین ۲۹ درصد افراد اظهار کردند که برای ورزش کردن به فضای باز رفتند. ۲۹ درصد افراد نیز گفتند که از زیبایی‌های طبیعت لذت می‌بردند. کسانی که در دوران همه گیری بیماری کرونا شغل خود را از دست داده بودند نیز زمان بیشتری را در فضای باز سپری می‌کردند.

به گفته محققان لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری صورت بگیرد، اما به نظر می‌رسد سپری کردن زمان در طبیعت به کاهش استرس، افزایش ارتباط بین انسان و طبیعت و درک زیبایی‌های آن‌ها کمک می‌کند.

نتایج این مطالعه در مجله PLOS ONE منتشر شده است.

کد خبر 466242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.