تلاش سازمان ملی زمین و مسکن برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر

مدیرعامل جدید سازمان ملی زمین و مسکن گفت: اتمام پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر یکی از وظایف اصلی و اولویت‌های این سازمان است.

به گزارش ایمنا، احمد اصغری مهرآبادی در مراسم معارفه خود با اشاره به وظایف قانونی این سازمان در اساسنامه آن اظهار کرد: در زمان حاضر یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی و به تبع آن سازمان ملی زمین و مسکن بحث شناسایی، تأمین و تحصیل زمین است که به شرط استفاده از ظرفیت‌های شورای مسکن استان‌ها قابل اجرا خواهد بود.

وی با بیان اینکه شورای مسکن استان از اختیارات بسیار وسیع قانونی برخوردار است افزود: اختیارات قانونی این شورا در حوزه تأمین زمین، تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی، مصالح ساختمانی، مجوزها و عوارض بوده و این شوراها می‌توانند دستگاه‌های ذیربط حوزه مسکن را فعال کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بحث مهم دیگر در حوزه وظایف سازمان ملی زمین و مسکن را هماهنگی و همکاری این سازمان با سازمان ثبت اسناد برشمرد و گفت: براساس آئین نامه اجرایی قانون ساماندهی، سازمان ثبت اسناد مکلف است نسبت به انتقال اسناد زمین‌های دستگاه‌ها به نام وزارت راه و شهرسازی اقدام کند که در این خصوص مدیران حوزه املاک باید به طور فعال و جدی نسبت به شناسایی و پیگیری اخذ اسناد اراضی عمل کنند.

مهرآبادی با بیان این‌که اتمام پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر یکی دیگر از وظایف اصلی و اولویت‌های سازمان ملی زمین و مسکن است، گفت: باید تلاش مضاعفی در تحقق وعده‌ای که به مردم داده‌ایم، داشته باشیم.

کد خبر 466232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.