طلب ۱۰ هزار میلیارد تومانی بنیاد شهید از شهرداری تهران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ارتش شهرداری و سایر دستگاه‌ها که طی سنوات گذشته اموال و املاک بنیاد در اختیار آنها بوده ارزش آن به حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش ایمنا، سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ظهر امروز در یک نشست خبری اظهار کرد: در طی شش ماه اخیر ما با یک شرایطی مواجه بودیم که در آن شرایط بنیاد به دلیل کسری بودجه ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان معوقات داشته است. با همت دولت از این مبلغ که گفته شد، حدود ۷ هزار ۸۴۶ میلیارد تومان کاملاً تسویه شده است. بخشی از این بدهی‌ها از سال ۹۱ مانده بود. ما بدهی‌های محرز و برحقی را به خانواده شهدا داشتیم که پاداش بازنشستگی که باید تسویه می‌شد جزئی از آن بوده است. ما از سال ۹۴ این پاداش را تسویه نکردیم و این دین بزرگی که به گردن بنیاد بود تا پایان ۹۸ تسویه شد.

وی اضافه کرد: از سال ۹۱ معوقات ماده ۳۸ بود که با هماهنگی شده در دو بخش و دو قسط پرداخت شده است؛ یکی از معوقات ما معوقات به دانشگاه‌ها بود. در سنوات گذشته آنچه قانون ما را موظف به آن کرده این است که فرزندان شهید و ایثارگران باید از دانشگاه بهره ببرند و این حمایت را در بودجه نمی‌دیدیم ولی امسال یک رویکرد حمایتی نسبت به جامعه ایثارگری وجود دارد و سال ۱۴۰۰ بودجه ما عملیاتی، منطقی و واقع‌بینانه است.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد درباره خدمات درمانی که به حق جامعه ایثارگری است دریغ نکرده و نباید کوتاهی کند. امروز با پشتیبانی برنامه و بودجه هفت هزار مرکز درمانی تحت پوشش ایثارگران اضافه شده است. حداکثر تا ۴۸ ساعت هزینه درمان ایثارگران باید پرداخت شود و اگر بیش از این زمان ببرد قابل پیگیری است.

رئیس بنیاد شهید درباره تحت پوشش قرار دادن شهدای هواپیمای اوکراینی گفت: از ۱۴۸ مسافر ایرانی در هواپیمای اوکراینی تعداد ۱۲۷ پرونده احراز شده و خانواده‌شان موافقت کردند که تحت پوشش بنیاد شهید باشند. از همین جا از افرادی که تشکیل پرونده نداده‌اند می‌خواهیم که مراجعه و تشکیل پرونده دهند.

رئیس بنیاد شهید گفت: ارتش شهرداری و سایر دستگاه‌ها که طی سنوات گذشته اموال و املاک بنیاد در اختیار آنها بوده به حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. کمیسیون وصول مطالبات در بنیاد تشکیل شده که با رایزنی که با شهردار تهران داشتیم آقای حناچی تاکید کرد از راه مذاکره یا تهاتر بدهی ۱۰ تا ۱۱ هزارمیلیاردی پرداخت شود. تنها بدهی شهرداری ۱۰ هزار میلیارد تومان است‌.

وی در پاسخ به این سوال که چرا سهام بانک دی بسته شد؟ گفت: شایعه شد که بانک مرکزی با افزایش سرمایه بانک دی مخالفت کرد، این شایعه را تکذیب می‌کنیم و ما این اقدام را برای افزایش امینت انجام داده‌ایم.

کد خبر 466194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.