تشکیل شورای عالی زاگرس شرایط جنگل‌های زاگرس را بهبود می‌بخشد

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم رونمایی از پنج پروژه فناورانه ‏منابع‌طبیعی و آبخیزداری مشترک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که امروز یکشنبه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزار شد، اظهار کرد: سازمان‌جنگل‌ها اقدامات خوبی در زمینه آبخیزداری انجام داده است و شتابی که در زمینه آبخیزداری اتفاق افتاده بسیار ستودنی است.

وی با بیان این که برای امسال، اجرای ۸۰۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری هدف‌گذاری شده بود، تصریح کرد: در حال حاضر از این عدد عبور کرده‌ایم و تا پایان سال پیش‌بینی می‌شود که به ۱.۲ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در کشور دست یابیم.

خاوازی گفت: ایجاد مرکز نوآوری هم کار خلاقانه‌ای است اما جنس کار با مراکز دیگر متفاوت است و تیم سازمان جنگل‌ها باید برای درآمدزایی شرکت‌های دانش بنیان که وارد این حوزه می‌شوند، برنامه‌ریزی کنند تا باعث دلسردی و خروج این استارت‌آپ‌ها از بخش منابع طبیعی نشوند.

وزیر جهاد کشاورزی تشکیل شورای عالی زاگرس را یک اقدام خوب ارزیابی کرد و افزود: طبق دستوری که رئیس جمهوری برای حفاظت از جنگل‌های زاگرس داده است، شورای عالی زاگرس توسط سازمان جنگل‌ها تشکیل می‌شود و با این شورا می‌توان به بهبود شرایط جنگل‌های زاگرس امیدوار شد.

کد خبر 466189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.