دستگیری زن زورگیر و مسلح

جعل عنوان و کلاهبرداری ۵۰ میلیارد ریالی، دستگیری ۱۰ باند و ۱۶۴ متهم سردسته‌ سایت‌های شرط‌بندی، متلاشی شدن ۸۶ باند موادمخدر، گروگانگیری وحشتناک در عباس آباد تهران و دستگیری زن زورگیر را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس پلیس آگاهی جزیره کیش از شناسایی و دستگیری متهم به جعل عنوان و کلاهبرداری با وعده واردات تلفن همراه و خودرو خبر داد.

داوود سعدی افزود: در پی مراجعه چند شهروند به مأموران پلیس آگاهی مبنی بر کلاهبرداری از آنها از سوی فردی ناشناس با جعل عنوان موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی از مالباخته‌ها دریافتند، فردی با طرح و نقشه قبلی با جعل عناوین شغل‌های معتبر دولتی پس از جلب اعتماد مالباخته‌ها با وعده‌های دروغین و مانور متقلبانه در چندین مرحله مبلغ ۵۰ میلیارد ریال وجه نقد از آن‌ها کلاهبرداری کرد.

این مقام انتظامی، اظهار کرد: مأموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی متهم به کلاهبرداری را شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند، متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به بزه انتسابی اقرار کرد و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد، افراد قبل از انجام هر گونه فعالیت تجاری با افراد مطمئن و آگاه مشورت کنند.

دستگیری ۱۰ باند و ۱۶۴ متهم سردسته سایت‌های شرط‌بندی

رئیس پلیس فتا ناجا با بیان اینکه امسال ۱۰ باند با مجموع ۱۶۴ متهم مربوط به قمار و شرط‌بندی دستگیر شده است، گفت: ما بالغ بر پنج هزار وب‌سایت و اکانت شبکه اجتماعی را شناسایی کردیم و برای بیش از ۱۷۵۰ مورد پرونده قضائی تشکیل شد.

وحید مجید با بیان اینکه پلیس فتای نیروی انتظامی از سال ۹۰ تاکنون اقداماتی را در حوزه مقابله با شرط‌بندی و قمار شروع کرده است، اظهار کرد: فعالیت مخفی در حوزه شرط‌بندی و قمار و همچنین هماهنگی میان گرداننده سایت و کسانی که قمار و شرط‌بندی را انجام می‌دهند دو موضوعی هستند که در حوزه شرط‌بندی و قمار مورد توجه قرار گرفت و همچنین تعامل در حوزه کشف و اعلام جرم مشکلاتی را ایجاد می‌کرد.

وی افزود: هماهنگی‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف برای مقابله با سایت‌های شرط‌بندی صورت گرفت و سال ۹۶ آئین‌نامه الزامات، ضوابط و فرایند اجرایی پذیرندگان و پرداخت‌یاران پشتیبانی سند در نظام پرداخت کشور را با بانک مرکزی منعقد کردیم و این آئین‌نامه به تمامی حوزه‌هایی که در این رابطه دارای فعالیت بودند ابلاغ و اعلام شد.

رئیس پلیس فتا ناجا تصریح کرد: این آئین‌نامه باعث شد احراز هویت لازم برای کسانی که در حوزه‌های بانکی فعالیت می‌کنند انجام شود و مختل شدن فعالیت تعداد زیادی از سایت‌های شرط‌بندی را در پی داشت و قماربازان و کسانی که دارای سایت‌های شرط‌بندی بودند اقدام به فعالیت‌های کارت به کارت کردند که در نهایت با تشدید اقدامات بالغ بر ۸۷۲ کارت را تا سال ۹۸ مسدود کردیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین امسال با توجه به هماهنگی‌های انجام شده بالغ بر یک هزار و ۹۰۰ کارت را مسدود و با توجه به اینکه حوزه‌های قمار ناظر به قوانین ۷۰۵ تا ۷۱۱ قانون مجازات اسلامی بود و خلاء‌های قانونی داشت، بنابراین در سال ۹۵ مکاتبات لازم را با حوزه‌های مختلف قضائی انجام دادیم و خلاءهای قانونی را اعلام کردیم.

مجید ادامه داد: مبارزه ما با سایت‌های شرط‌بندی و قماربازی مجازی بی‌امان بوده و با بانک مرکزی هماهنگی‌های بسیار زیادی انجام دادیم، همچنین بر روی بحث الگوریت‌شناسی حوزه جرمِ قمار کار کردیم تا از این طریق بتوانیم فعالیت‌های حوزه شرط‌بندی و قمار را مسدود کنیم البته انجام اقدامات ایجابی، فرهنگی، اجتماعی و ترسیم مشکلات در مبارزه با سایت‌های شرط‌بندی تأثیر دارد، اما مهم‌تر از این توجه به حوزه پیشگیری اجتماعی و اطلاع‌رسانی است، زیرا بخش عمده مشکلات ایجاد شده ناشی از عدم آگاهی هموطنان و کسانی است که مبادرت به شرط‌بندی قمار می‌کنند و از مخاطرات آن بی اطلاع هستند.

رئیس پلیس فتا ناجا افزود: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون بیش از ۱۱ هزار سایت شرط‌بندی را شناسایی کردیم که منجر به تشکیل بالغ بر پنج هزار پرونده و دستگیری دو هزار و ۵۰۰ نفر شد، همچنین نسبت به مسدود کردن حدود یک هزار و ۹۰۰ اکانت که در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ قمار می‌کردند، اقدام کردیم.

۸۶ باند مواد مخدر متلاشی شد

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۶ باند قاچاق مواد مخدر در این استان متلاشی و ۶۰ تن مواد مخدر کشف شده است.

ناصر فرشید افزود: این مقدار کشفیات در ۱۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: ۸۳ درصد از کشفیات مواد مخدر در این مدت از نوع تریاک، هشت درصد مرفین و بقیه مواد مخدر صنعتی بوده است، در درگیری با اشرار ۳۰۰ درصد افزایش دستگیری داشتیم که سه نفر از مأموران پلیس نیز در این زمینه مجروح شدند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اظهار کرد: در زمینه مأموریت‌های فوریتی که با عنوان ۱۱۰ است ۲۵۴ هزار تماس از ابتدای امسال داشتیم که از این تعداد ۸۹ درصد تلفنی و ۱۱ درصد حضوری بوده است.

وی اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های پلیس تصادفات درون و برون شهری است که در این زمینه از تمام توان استفاده کردیم و امروز در محورهای مواصلاتی با کاهش ۷۴ نفری جان‌باخته نسبت به سال گذشته روبه‌رو هستیم، طبق آمار تا امروز در تصادفات درون شهری هزار و ۶۹۸ نفر مجروح و ۲۰ نفر جان باختند.

فرشید گفت: در تصادفات برون شهری نیز هزار و ۸۵۹ نفر مجروح شدند و ۱۵۷ جان باختند که امیدواریم رانندگان و شهروندان با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و احترام به حقوق دیگران این آمار را کاهش دهند، با تخلفاتی که حقوق شهروندان را به خطر می‌اندازد با جدیت برخورد خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: در حوزه خدمات‌رسانی پلیس از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ هزار و ۸۰۰ جلد گواهینامه صادر شده که ۶۸ درصد جدید الصدور بوده است و در زمینه دستگیری در حوزه‌های مختلف از ابتدای امسال ۱۷ هزار نفر دستگیر شدند که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است و از این آمار ۳۸ درصد مرتبط با مواد مخدر با ۶ هزار و ۵۰۰ نفر و ۱۳ درصد مربوط به سارقان بوده که افزایش دستگیری ۲۵ درصدی سارقین را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: ۷۱ درصد دستگیرشدگان در جرایم مختلف، بیکار و ۸۹ درصد دیپلم و با تحصیلات کمتر بودند، ۵۵ درصد دستگیرشدگان نیز سن ۳۰ تا ۴۰ سال داشتند، ۲۷ درصد سرقت‌ها در استان سرقت از اماکن خصوصی و دولتی بوده و با آماری که رصد کردیم سرقت از اماکن دولتی کاهش پیدا کرده اما اماکن خصوصی به ویژه ساختمان‌های نیمه کاره بیشترین آمار سرقت خرد را داشته است.

فرشید تصریح کرد: سرقت خودرو سه و موتورسیکلت پنج درصد آمار را به خود اختصاص داده و یک درصد سرقت‌ها از مغازه‌ها بوده که نشان از به کار بردن تجهیزات امنیتی در این اماکن است، با افزایش سرقت‌ها روبه‌رو هستیم، اما با تلاش شبانه‌روزی پلیس ۷۵ درصد سرقت‌ها کشف شده است.

گروگانگیری وحشتناک در عباس آباد تهران

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اظهار کرد: در پی گزارش یک فقره آدم ربایی در حوالی خیابان "خرمشهر" بلافاصله تیمی از مأموران مجرب کلانتری ۱۰۴ عباس آباد وارد عمل شدند.

جلیل موقوفه‌ای اضافه کرد: با حضور عوامل انتظامی در محل و بررسی اظهارات شاهدان عینی مشخص شد، چهار مرد ناشناس با صورت‌های پوشیده و با تهدید سلاح سرد، مرد ۳۷ ساله‌ای را سوار بر یک خودروی پژو ۴۰۵ کرده و از محل گریختند.

وی تصریح کرد: تیم عملیات کلانتری عباس آباد پس از یک سری تحقیقات گسترده با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی، دریافتند که آدم ربایان به دلیل یک سری اختلافات مالی این جوان را ربوده و وی را به مکانی نامعلوم در شهرستان‌های غرب تهران منتقل و در قبال آزادی وی مبلغ دو میلیارد ریال از خانواده‌اش مطالبه کرده‌اند.

این مقام انتظامی توضیح داد: به منظور حفظ جان گروگان تیم عملیات کلانتری ۱۰۴ شناسایی مخفیگاه متهمان را در دستور کار قرار دارند و موفق شدند محل اسارت گروگان را در یکی از شهرستان‌های غربی استان تهران شناسایی و با اخذ نیابت قضائی گروگان را ظرف چهار ساعت در یک عملیات پلیسی، آزاد کنند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به دستگیری سه آدم ربا در این عملیات، افزود: یکی از آدم ربایان قبل از حضور عوامل انتظامی از محل گریخته بود که تحقیقات پلیسی برای دستگیری وی ادامه دارد.

دستگیری زن زورگیر و مسلح

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر زورگیری زنی از راننده یک دستگاه خودروی سواری پراید و ضرب و شتم آن بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

کیومرث حسنوند خاطرنشان کرد: مأموران پس از انجام یک سری کارهای تخصصی موفق شدند زن مسافر نما را ساعاتی پس از سرقت در همان محدوده شناسایی و دستگیر کنند.

وی با اشاره به کشف ۱۲۰ میلیون ریال وجه نقد و دو قبضه سلاح سرد از سارق، افزود: متهم پس از انتقال به کلانتری ۱۳۵ آزادی تاکنون به ۱۰ فقره زورگیری در محدوده "استاد معین" اعتراف کرده است، شناسایی مال باختگان و کشف جزئیات پرونده و سایر جرایم احتمالی در دستور کار قرار دارد.

حسنوند افزود: رانندگان مسافر بر باید توصیه‌های ایمنی را رعایت کنند و از سوار کردن مسافرهای مشکوک و بین راهی خودداری و در صورت مواجه شدن با سارقان در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 466179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.