افزایش حمایت از حمل و نقل عمومی در اتریش

شهردار وین، پایتخت اتریش، در نظر دارد از طریق اعمال محدودیت‌های جدید و حذف فضاهای غیرقانونی پارک خودروها، هم بر سرعت تردد وسایل حمل و نقل عمومی بیافزاید و هم به حفاظت از محیط زیست بپردازد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بحران جهانی تغییرات اقلیمی اغلب مقامات سراسر شهرهای جهان را به سمت نوآوری‌هایی برای کاهش هرچه بیشتر این مشکل همه‌گیر سوق داده است. سران کشورها هر یک به طریقی در تلاشند آلودگی هوا و اثرات جزایر گرمایی را به حداقل برسانند و شهروندان و محیط زیست را سالم نگه دارند. در این راستا، وسایل حمل و نقل موتوری بیشترین نقش را در آلایندگی هوا و تغییرات اقلیمی ایفا می‌کند، که البته در پی انتشار ویروس کرونا، استفاده از آن‌ها به حداقل رسیده است.

در نتیجه کاهش تردد وسایل نقلیه موتوری و جایگزین شدن پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، نقش خودروهای موتوری در آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی بیشتر از قبل خود را به تصویر کشیده و مقامات رسمی را به مبارزه هرچه بیشتر با آن‌ها سوق داده است. در واقع، برنامه‌ریزان شهری در یک سال گذشته، بیش از همیشه سعی کرده‌اند تردد سبز را در میان شهروندان ترویج دهند که کشور اتریش نیز از آن‌ها مستثنی نیست.

اعضا شورای شهر وین، پس از برگزاری جلسات متعدد با شهردار به این نتیجه رسیده‌اند که از طریق حذف فضاهای غیرقانونی پارک خودروها، نه تنها فضای بیشتری در اختیار تردد وسایل حمل و نقل عمومی قرار خواهند داد، بلکه به حفظ محیط زیست، از طریق تردد کمتر خودروهای شخصی، کمک شایانی خواهند کرد. البته این اقدامات از اوایل سال ۲۰۱۹ به طور جزئی انجام گرفت به طوری که در همان سال، تعداد نقاط پارک خودروها در بعضی از خیابان‌ها، از ۱۰۰ محل به ۱۹ فضا کاهش یافت.

مقامات رسمی وین، در پی این دستاورد تصمیم گرفته‌اند طرح فوق را در سایر نقاط شهر نیز پیاده کنند تا علاوه بر کاهش تردد خودروهای شخصی، سرعت وسایل حمل و نقل عمومی را نیز افزایش دهند.

کد خبر 466171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.