ایجاد بیش از ۱۰ هزار جای پارک با اجرای پروژه‌های اقتصادی مشهد

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: از مجموع فعالیت‌های اقتصادی توانستیم بیش از ۱۰هزار جای خودرو برای شهر تامین کنیم.

به گزارش ایمنا، مهدی حاتمی اظهار کرد: شهرداری مشهد، در ۳۶ پروژه بزرگ اقتصادی مشارکت داشته است که زیربنای این پروژه‌ها بیش از ۲ میلیون و۴۰۰ هزار مترمربع است.

وی افزود: از این تعداد ۲۱ پروژه با بیش از یک میلیون مترمربع زیربنا شامل هفت مجموعه تجاری، دو مجموعه خدماتی، چهار مجموعه مسکن ارزان قیمت و هشت مجموعه مختلط دارای پارکینگ عمومی به بهره برداری رسیده است که از این مشارکت‌ها بیش از ۶۵۰۰ جای پارک عمومی استحصال شده و اکنون در حال بهره برداری است.

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد تصریح کرد: در کنار پارکینگ توحید که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد، ۱۵ پروژه مشارکتی دیگر شامل پنج پروژه تجاری، سه مجموعه مسکونی و اداری، سه مجموعه مسکونی ارزان قیمت و سه مجموعه مختلط دارای پارکینگ عمومی نیز با زیربنای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار متر مربع در حال ساخت است که از این مجموعه‌ها نیز سه هزار و ۶۰۰ جای پارک استحصال خواهد شد.

وی با بیان اینکه از مجموع فعالیت‌های اقتصادی توانسته‌ایم بیش از ۱۰ هزار جای خودرو برای شهر تأمین کنیم، اظهارکرد: پارکینگ توحید که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد طی سال‌های گذشته ۲ بار به صورت پیمانکاری عرضه شد که به دلایل اینکه شرایط مناسب نبود مشارکت کننده نداشت، لذا شهرداری با تغییر زیربناها و با کمک کمیسیون ماده پنج به طرحی رسید که هم توجیه اقتصادی دارد و هم پارکینگ مورد نیاز میدان شهدا را تأمین مالی می‌کند.

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد ادامه داد: پارکینگ توحید در پنج طبقه پارکینگ زیر سطحی عمومی با زیربنای ۴۰ هزار مترمربع و ۲ طبقه پارکینگ زیر سطحی اختصاصی با زیربنای ۱۵ هزار مترمربع و ۶۵ هزار مترمربع فضای تجاری، مسکونی و اقامتی با اعتباری بالغ بر ۶۳۴ میلیارد تومان احداث خواهد شد که سهم الشرکه شهرداری که ۳۰ درصد و به مبلغ بیش از ۱۹۴ میلیارد تومان است ابتدا از محل پارکینگ عمومی این مجموعه تأمین می‌شود.

وی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده سرمایه گذار متعهد شده ظرف ۱۴ ماه پارکینگ‌های عمومی مجموعه توحید را احداث و به شهرداری مشهد تحویل نماید که امیدواریم بهره برداری از این پارکینگ باعث رونق بخشی به پروژه میدان شهدا شود.

کد خبر 466164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.