پرداخت ۳۸۰ میلیارد تومان از مطالبات معوق حق‌التدریسی‌ها

وزیر آموزش و پرورش از پرداخت ۳۸۰ میلیارد تومان از مطالبات معوق معلمان حق‌التدریسی خبر داد و گفت: تلاش داریم از کوتاه‌ترین مسیر لایحه رتبه‌بندی معلمان را در دولت تصویب و به مجلس ارسال کنیم.

به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی روز یکشنبه در حاشیه پانزدهمین برنامه گفت وگو بر محور تحول که امروز با حضور مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص پرداخت معوقات فرهنگیان افزود: مطالبات حق‌التدریسی‌های شاغل و بازنشسته‌ها برون‌سپاری و خرید خدمات آموزشی تا مهرماه سال جاری تسویه می‌شود.

وی مجموع مطالبات پرداختی تاکنون را ۳۸۰ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: با مساعدت سازمان برنامه و بودجه، وعده‌ای را که در این زمینه داده بودیم مبنی بر این که بعد از پرداخت حقوق آذرماه مطالبات مذکور پرداخت می‌شود، محقق شد. همچنین برخی از مطالبات سال جاری تا قبل از اتمام سال پرداخت می‌شود.

عضو دولت تدبیر و امید در پاسخ به سؤالی درباره برگزاری امتحانات دانش آموزان هم اظهار کرد: امتحانات بخش مهمی از فرآیند آموزشی است، اختیاراتی به شورای مدرسه واگذار شده است تا با هماهنگی مدیر، معلم و اولیای دانش آموزان برنامه امتحانات را طراحی و برگزار کنند.

حاجی میرزایی ادامه داد: همواره در راستای برنامه‌های مدرسه، برنامه‌هایی در خارج مدرسه ارائه می‌شود، این که تا چه حد این برنامه‌ها مفید است، تردید جدی داریم. معلمین با روش‌های مناسبی که انتخاب می‌کنند از دانش‌آموزان آزمون می‌گیرند.

وی در خصوص ارائه لایحه رتبه‌بندی معلمان به مجلس شورای اسلامی هم گفت: تعللی در این خصوص از سوی دولت صورت نگرفته است بلکه لایحه مسیری قانونی دارد و تلاش داریم این مسیر را کوتاه کنیم.

وی تاکید کرد: دولت نیز سریع‌ترین مسیر را برای تصویب این لایحه قرار داده است و آن را مستقیم در دستور کمیسیون اصلی آن در هیأت دولت قرار داده است تا سریع‌تر تصویب و به لایحه بودجه ۱۴۰۰ برسد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در مورد نشست امروز با رئیس دیوان محاسبات گفت: دیوان محاسبات به عنوان یکی از ارکان مهم نظام اجرایی کشور که مسئولیت نظارت را بر عهده دارد ارتباطات و تعاملات گسترده‌ای با آموزش‌وپرورش دارد.

حاجی میرزایی افزود: در نشست مشترکی که امروز برگزار شد در زمینه‌های همکاری در خصوص مسائل مشترک بحث و گفت و گو و مقرر شد با تشکیل کارگروهی مشترک، محورهای مهم مطرح‌شده در این نشست با جدیت پیگیری شود.

وی تصریح کرد: در سال‌های قبل احکامی اجرایی شده بود که مورد اعتراض دیوان عدالت اداری قرارگرفته بود و بر این اساس امتیازات آن لغو و مشکلاتی برای اجرای آن به وجود آمد، بنابراین یکی از موضوعات مورد بحث در نشست امروز همین موضوع بود که مقرر شد کارگروه مشترک، راه‌های اجرایی شدن آن را بررسی کند و امیدواریم با گفت وگو بین آموزش‌وپرورش و دیوان محاسبات این مشکل رفع شود.

کد خبر 466123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.