نوروزی: عمر تاکسی‌های شهر به ۷ سال خواهد رسید/نوسازی ها برای نجات شهر از آلودگی هوا است

شهردار اصفهان گفت: قرار است تا پایان سال با نوسازی ۷۰۰ دستگاه تاکسی، عمر ناوگان تاکسیرانی به هفت سال کاهش ‌یابد؛ بنابراین در یک دوره چهار ساله عمر ۱۰ ساله تاکسی‌های شهر به هفت سال تغییر پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی ظهر امروز _ یکشنبه ۱۴ دی ماه ۹۹_ در آئین افتتاح و آغاز به کارگیری ماشین آلات جدید عمرانی و خدماتی شهرداری و نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر اصفهان اظهار کرد: شهرداری اصفهان پیشتاز نوسازی و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی در کشور است و اجرای خط تراموا در شهر را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: برای راه اندازی خط دو مترو در دو سال گذشته پنج هزار میلیارد تومان به صورت مستقیم و غیر مستقیم هزینه شده تا اقدامی زیرساختی برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک انجام شود.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: انجام اقدامات زیرساختی و عمرانی در شهر حاصل تلاش تمامی مدیران، کارکنان، پیمانکاران و کارگران شهرداری است از این رو از تمام کسانی که با فعالیت خود مدیریت شهری اصفهان را در کشور به عنوان مدیریت پیشرو معرفی کردند، قدردانی می‌کنم.

نوروزی تصریح کرد: در حال حاضر در شهر انقلاب بزرگ عمرانی به راه افتاده به طوری که در هر گوشه‌ای از شهر اقدامات عمرانی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حوزه خدمات شهری نیز در تمام بخش‌ها می‌درخشد، گفت: روزانه ۴۰ میلیون متر مربع مساحت شهر نظافت می‌شود، آبیاری و نگهداری سه هزار و ۷۰۰ هکتار فضای سبز شهر و جمع‌آوری یک هزار تن زباله به صورت شبانه‌روزی در شهر از دیگر اقدامات در حال انجام است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: مردانی در اصفهان در تمام صحنه‌های خدمات عمومی و تصمیم گیری در شورای شهر با دو دست شمشیر می‌زنند و می‌جنگند؛ البته عده‌ای می‌خواهند تا یک دست آنها کنار گذاشته شود و روال عادی باشد، اما این اتفاق نخواهد افتاد.

عمر تاکسی‌های شهر را به ۹ سال کاهش دادیم

وی با تاکید بر تداوم خدمات شهرداری در شهر گفت: بر اساس ارزیابی‌های سه سال گذشته، اگر هر روز این دوره مدیریت شهری با روزهای دوره قبل مقایسه شود، نشان می‌دهد چه خدماتی به شهر و شهروندان ارائه شده است؛ به عنوان مثال اگر عزم جدی شهرداری نبود تا سال آینده هم محل نمایشگاه جدید تپه‌ای از خاک بود.

نوروزی با ابراز خرسندی از پیشرفت پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان، گفت: اگر در این پروژه فعالیت‌ها به صورت شبانه روزی انجام نشده بود و ۷۰۰ میلیارد تومان پول مردم صرف احداث آن نمی‌شد، منتظر افتتاح پروژه در آینده نزدیک نبودیم.

وی با بیان اینکه نوسازی یک هزار دستگاه تاکسی شهر در دستور کار قرار گرفته و امروز از ۳۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده رونمایی شد، ادامه داد: برای کاهش عمر تاکسی‌های شهر از ۱۰ سال، راهکاری جز نوسازی و بازسازی وجود نداشت، از این رو در یک فرصت کوتاه عمر ناگان را به ۹ سال کاهش دادیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه نوسازی ۳۰۰ دستگاه تاکسی یک سال از عمر این ناوگان را می‌کاهد، گفت: تاکسی‌های شهر ۹ ساله شدند و قرار است تا پایان سال با نوسازی ۷۰۰ تاکسی دیگر عمر این ناوگان به هفت سال کاهش برسد؛ بنابراین در یک دوره چهار ساله عمر ۱۰ ساله تاکسی‌های شهر به هفت سال تغییر پیدا می‌کند؛ همه این اقدامات در شرایط سخت اقتصادی انجام می‌شود.

نوروزی از رانندگان تاکسی به عنوان سفیران فرهنگی شهری یاد کرد و افزود: انتظار می‌رود رانندگان تاکسی همانگونه که تاکنون در مواجهه با مردم به صورت شایسته گفت و گو داشته‌اند، پیام خدمات شهرداری را به آنها برسانند؛ هر یک از رانندگان تاکسی یک رسانه هستند که از صبح تا شب با تعداد زیادی از شهروندان ارتباط دارند.

وی ادامه داد: با مصوبه این دوره شورای اسلامی شهر، دغدغه تاکسیرانان برای تاکسی مترها با ارائه بسته‌های حمایتی حل شد و این اقدامات برای توجه به درد دل تاکسیرانان است.

شهردار اصفهان افزود: اگر امکانات و تجهیزات شهری هر سه سال یک بار افزایش می‌یافت، امروز شرایط متفاوتی را در شهر شاهد بودیم.

وی ادامه داد: علیرغم نوسانات قیمت دلار و ارز و مشکلات اقتصادی، نوسازی تجهیزات و ماشین آلات شهرداری انجام شد که نوسازی آنها نجات مردم از مرگ و میرهای ناشی از آلودگی هوا است و این راه ادامه خواهد داشت.

نوروزی با بیان اینکه تمام شهروندان به خوبی می‌دانند هیچ ابری نمی‌تواند به این حقیقت آشکار سایه بیندازد، تاکید کرد: چشم بینا و ذهن هوشیار مردم به خوبی می‌داند که در سه سال گذشته چه اتفاقاتی در شهر رقم خورده است.

وی با بیان اینکه شهرداری سرآمد تحقق بودجه در بین تلاش‌های کشور است، گفت: خوشبختانه افزایش بودجه شهرداری در این دوره قابل قبول بوده و این روند ادامه می‌یابد تا شاهد کاسته شدن گوشه‌ای از مشکلات شهر باشیم.‌

کد خبر 466120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.