بهترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۱

تنوع، برنامه‌ریزی فرهنگی، واکنش به مهار ویروس کرونا و توانایی احیای فضاهای شهری از مهم‌ترین معیارهای انتخاب بهترین شهرهای جهان برای سال ۲۰۲۱ است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گردشگران هر ساله در انتخاب مقصد سفر خود به رتبه شهرها توجه می‌کنند؛ اینکه هر شهر یا کشور از نظر زیست‌پذیری، نسبت به سایرین در چه وضعیتی قرار دارد. این در حالی است که برای برخی دیگر نیز، معیارهای خاصی نظیر آب و هوا، کیفیت سواحل دریاها، آثار تاریخی، توسعه اقتصادی، فضاهای سبز یا حتی میزان دسترسی به مناطق شهری مختلف از طریق دوچرخه‌سواری اهمیت دارد. هر ساله بهترین شهرهای جهان با معیارهای استانداردی مشخص می‌شود، اما میزان توانایی هر شهر در واکنش به بیماری کووید -۱۹ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نقاط برگزیده جهان برای سال ۲۰۲۱ به شمار می‌رود.

تنها شهرهایی با جمعیت بیش از یک میلیون نفر در لیست کاندیداهای بهترین مقاصد گردشگری سال نو قرار گرفته و هوای پاک، توانایی نوآوری و تجارب بیرونی از دیگر معیارهای انتخاب آن‌ها محسوب شد. در ادامه به معرفی برگزیده‌ترین شهرهای جهان برای گردشگری در سال ۲۰۲۱ پرداخته می‌شود.

لندن، انگلستان

اگرچه انتشار ویروس کرونا در کشور انگلستان به طور قابل توجهی بالا بود، اما معیارهای دیگری از زندگی شهری نظیر آب و هوای پاک در پایتخت که ناشی از وجود درختان بیشمار و فضاهای سبز در سراسر شهر است باعث شد لندن به عنوان بهترین مقصد گردشگری برای سال جدید انتخاب شود. البته از نظر تجربیات بیرونی، پایتخت انگلستان جایگاه شانزدهم جهان را به خود اختصاص داد و این رتبه به خاطر وجود چشم‌اندازهای بی‌نظیری است که برای نسل‌های پی در پی پادشاهان و ملکه‌های کشور شکل گرفته است.

فضاهای تاریخی پایتخت انگلستان هزاران سال قدمت دارد با این حال به جرأت می‌توان گفت که فروشگاه‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌های آن به طور هفتگی تغییر پیدا می‌کند. لندن برای تمام مسافران و شهروندانی که برای تماشای زیبایی‌ها، خوردن یا نوشیدن و بازدید از جاذبه‌های تاریخی از خانه بیرون می‌روند محل‌های خاصی دارد و نیاز تمام مردم با سلیقه‌های مختلف را تأمین می‌کند.

نیویورک، ایالات متحده آمریکا

نیویورک از جمله شهرهایی در جهان به شمار می‌رود که افراد خلاق، با استعداد و مخترع را دور هم جمع کرده است تا هر روز با همفکری یکدیگر بر زیست‌پذیری شهر بیفزایند. امروزه تمام شهروندان نیویورکی در خیابان‌ها، بالکن‌های منازل خود و مکان‌های عمومی، در کنار هم یا به صورت انفرادی، آمادگی خود را برای حمایت از آبادانی شهرشان اعلام می‌کنند. در حالی که جهان هر روز وسیع‌تر از قبل می‌شود و تکامل پیدا می‌کند، مردم نیویورک به طور مداوم برای افزایش زیست‌پذیری شهر خود تلاش می‌کنند و متحدتر از قبل می‌شوند.

فرهنگ، برای سال‌های متمادی، یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب کلانشهر نیویورک در لیست بهترین شهرهای جهان بوده است؛ موزه‌های شهر که هر روز بر تعداد و کیفیت آن‌ها افزوده می‌شود نیویورک را در رتبه پنجم شهرهای فرهنگی جهان برای سال ۲۰۲۱ قرار داد.

پاریس، فرانسه

آتش‌سوزی کلیسای نوتردام پاریس در پانزدهم آوریل سال ۲۰۱۹، واکنش‌های بسیاری را از سوی مردم سراسر جهان در پی داشت چرا که این مکان مقدس از محبوب‌ترین جاذبه‌های تاریخی فرانسه در نظر گردشگران به شمار می‌رفت. با این حال مقامات رسمی پایتخت در تلاشند میزبان بسیار خوبی برای المپیک ۲۰۲۴ باشند و به همین دلیل هر روز بر زیست‌پذیری شهر و امکانات تفریحی و جاذبه‌های آن می‌افزایند تا یک بار دیگر پاریس را در میان گردشگران محبوب سازند. بهبود زیرساخت‌ها و اضافه شدن تعداد ۲۴ هتل جدید به کلانشهر پاریس از مهم‌ترین تحولاتی بود که در سال گذشته محبوبیت پایتخت را در نظر گردشگران دوچندان کرد.

پاریس در طول تاریخ، برای گردشگران شهری بسیار جذاب به شمار رفته است که شنا در آب‌های رودخانه زیبای سن، همیشه تجربه‌ای به یادماندنی برای آنان رقم زده است. هم‌اینک استخرهای تحت حفاظت بیشماری در سراسر رودخانه وجود دارد که البته شهردار قول داده است برای مسابقات المپیک ۲۰۲۱ بر تعداد آن‌ها بیفزاید.

مسکو، روسیه

مسکو یکی از زیباترین شهرهای جهان به شمار می‌رود که با جاذبه‌های اعجاب‌برانگیز خود، هر ساله جمعیت زیادی از گردشگران سراسر جهان را به سمت خود جذب می‌کند. از محبوب‌ترین مکان‌های تاریخی شهر می‌توان به کلیسای جامع سنت باسیل اشاره کرد که با ظاهر زیبا و رنگارنگ خود در معروف‌ترین منطقه شهر، یعنی میدان سرخ واقع شده است. پایتخت روسیه جایگاه پنجم جهان برای فرودگاه‌های با کیفیت را به خود اختصاص داده است و به همین دلیل بسیاری از گردشگران، سفر راحت به این کشور را از مهم‌ترین معیارهای خود برای انتخاب مسکو به عنوان مقصد گردشگری در نظر می‌گیرند.

کد خبر 466072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.