دو هزار درخواست تسهیلات در سامانه تحفه ثبت شد

بیش از ۲ هزار درخواست تسهیلات در زمینه هنرهای تجسمی، موسیقی، تئاتر، آموزش هنر و مد و لباس در سامانه تحفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تسهیلات ارزان یکی از محورهای حمایت از فعالان هنر در شرایط کرونا است که با پیگیری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت فعالان فرهنگ، هنر و رسانه با محورها و شیوه‌هایی در دولت مقرر شد. تسهیلات توسعه کسب و کار و تثبیت مشاغل هنری ارزان قیمت از طریق سامانه تحفه یکی از موارد حمایتی است که برای فعالان فرهنگ، هنر و رسانه در نظر گرفته شده است.

با پایان مهلت ثبت نام مرحله نخست تسهیلات توسعه کسب و کار و تثبیت مشاغل هنری در سامانه تحفه (صندوق کارآفرینی امید) دو هزار و ۷۵ طرح درخواست تسهیلات در هنرهای تجسمی، تئاتر، موسیقی، آموزش هنر و مد و لباس از تهران و سایر استان‌های کشور ثبت شده است.

۳۲۲ گروه تئاتر، ۳۱ سالن نمایش و تماشاخانه، ۵۶ موسسه تک منظوره نمایشی، ۴۹ موسسه تک منظوره تجسمی، ۶۲ موسسه تک منظوره موسیقی، ۸۰ شرکت و موسسه تهیه، تولید و تکثیر آثار موسیقیایی، ۵۴ استودیو صدابرداری، ۴۶۹ آموزشگاه آزاد موسیقی، ۱۰۱ آموزشگاه هنرهای نمایشی، ۵۹ آموزشگاه هنرهای سنتی، ۷۱ آموزشگاه خوشنویسی و ۵۲۷ آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی، ۲۹ انجمن هنرهای تجسمی، ۷۸ گالری تجسمی، ۵۰ موسسه هنری مد و لباس و ۳۷ خانه مد برای دریافت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در سامانه تحفه ثبت نام کرده‌اند.

بیشترین درخواست ثبت شده سامانه تحفه (صندوق کارآفرینی امید) مربوط به استان تهران و کمترین درخواست ثبت شده از استان مرکزی است. درخواست‌های ثبت شده بررسی و پس از آن درخواست‌های تایید شده از طریق سامانه تحفه اعلام می‌شود. تسهیلات توسعه کسب و کار و تثبیت مشاغل هنری با سود چهار درصد و فرصت شش ماهه برای آغاز پرداخت اقساط است.

کد خبر 466061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.