ساماندهی تردد وسایل نقلیه شخصی در منطقه ۱۵

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: تردد وسایل نقلیه شخصی در تقاطع‌های خیابان جی و ایستگاه‌های BRT با نصب جداول پیچی بتنی و نرده‌گذاری ساماندهی شده است.

مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: منطقه ۱۵ اقدام به ساماندهی تردد وسایل نقلیه شخصی در تقاطع‌های خیابان جی و ایستگاه‌های BRT با نصب جداول پیچی بتنی و نرده‌گذاری کرده است که منجر به وارد نشدن وسایل نقلیه به مسیر BRT در محدوده ایستگاه‌ها و تقاطع‌ها می‌شود و  این خود باعث کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی در محدوده تقاطع‌ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه از دیگر اهداف اجرای این پروژه ساماندهی ورود مسافران BRT به ایستگاه‌ها از طریق خط کشی عابر پیاده و ورودی اصلی ایستگاه‌ها است، ادامه داد: این منطقه در پروژه مذکور اقدام به اجرای جدا کننده‌های فیزیکی شامل جداول پیچی بتنی و نرده گذاری در ایستگاه‌های BRT مسیر خیابان جی، همچنین نرده‌گذاری تقاطع‌های بلوار آب- جی شرقی (ایستگاه مالک اشتر) و تقاطع جی غربی- مسجد علی (ایستگاه مسجد علی) به طول ۱۶۰ متر کرده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: نصب جداول پیچی بتنی در تقاطع‌های جی غربی - مسجد علی، جی غربی - شهید رجایی و تقاطع جی -همدانیان به طول ۲۴۰ متر از دیگر اقدامات در حال انجام است که اجرای آنها هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد ریال در برداشته است.

وی شاخص‌هایی نظیر کاهش آلایندگی، کاهش زمان و هزینه سفر، راحتی مسافران و مستقیم بودن سفر را از دیگر مزایای اجرای سیستم‌های BRT برشمرد و خاطر نشان کرد: برای رشد و توسعه اقتصادی بیشتر، حمل و نقلی کم هزینه و سریع و کارآمدتر و پویاتر نیاز است و به همین جهت مدیران شهری در صدد اجرای هرچه بیشتر و بهتر سیستم‌های BRT در کلانشهرها برآمده که این منطقه نیز از این امر مستثنی نبوده و اقدامات متعددی را در این خصوص و جهت تامین رفاه حال شهروندان انجام داده است.

قاسمی با بیان اینکه حمل‌و نقل، پارکینگ، ترافیک و پیرو آن افزایش آلاینده‌های زیست محیطی در زمره مهم‌ترین مشکلات شهر اصفهان است، گفت: توسعه حمل و نقل عمومی و تجهیز زیرساخت‌های آن، یکی از راهکارهای کاهش مشکلات شهر اصفهان است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه خطوط اتوبوس‌های سریع‌السیر به دلیل محاسن زیاد نقش چشمگیری در ارتقای حمل و نقل عمومی دارد، گفت: در حال حاضر سه خط اتوبوس‌های سریع‌السیر در شهر اصفهان اجرا شده است و روزانه به تعداد بسیاری از شهروندان در این خط سرویس‌دهی می‌شود.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان اظهار کرد: با وجود مزایای بیشمار این سیستم برای حمل‌ونقل شهری و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی شهر اصفهان، اگر راه‌اندازی این سامانه بر اساس معیارها و استانداردهای مناسب نباشد به مشکلات متعددی منجر خواهد شد.

کد خبر 466031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.