زمان ارائه گزارش ۳.۵ سال تلاش سرافرازانه به مردم اصفهان است/ باعث رنجش خبرنگاران نشوید

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بعد از ۳.۵ سال تلاش سرافرازانه اکنون زمان ارائه گزارش به مردم است و راه آن ارتباط با رسانه‌ها و بازگویی صادقانه اقداماتی است که در شهر رخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان با گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی، سالگرد جان‌سپردن قربانیان سانحه هواپیمای اوکراینی، سالگرد ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی، اظهار کرد: اگر خود را به عنوان مسلمان و شیعه معرفی می‌کنیم، باید رفتار، گفتار و کردارمان در راستای زینت بخشیدن به دین و مذهبمان باشد.

وی با تاکید بر اینکه همگی نیازمند به کارگیری خلوص، مردم‌داری، شجاعت، اعتدال و خوشبینی نسبت به امور هستیم، افزود: اگر فردی مانند سردار سلیمانی در میان مردم محبوب بوده و سردار دلهاست، به‌واسطه برخورداری از این ویژگی‌ها بوده است زیرا کسی با درجه سرلشگری یا گرفتن نشان ذوالفقار محبوب نمی‌شود، بلکه آنچه سرداران شهیدی مانند سلیمانی، خرازی و کاظمی را برجسته می‌کند، ویژگی انسانی آنان است و امیدوارم همگی بتوانیم در این مسیر گام برداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به شعار انتخاباتی شورای شهر مبنی بر "پرسشگری و تقویت پاسخگویی" تصریح کرد: این شعار در منشور شورای شهر نیز نقش بسته است بنابراین تمام اعضای شورا و مدیران شهری باید خود را در دسترس خبرنگاران قرار داده، پاسخگوی آنان باشند و مراقب باشند با پاسخگو نبودن ما، موجب رنجش این قشر فراهم نشود.

وی ادامه داد: همه مدیران و مسئولان باید از هرگونه بی‌اعتنایی به اصحاب رسانه پرهیز کنند زیرا این امر غفلت از فرصت‌های در اختیار بوده و فرار کردن ازدست خبرنگاران به اشکال مختلف، توجه نکردن به مسئولیتی است که بر عهده گرفته‌ایم.

نصراصفهانی با بیان اینکه ارتباط مؤثر با خبرنگاران یعنی غنیمت شمردن فرصت‌ها؛ بنابراین در شهر و استان باید به معنای واقعی این امر محقق شود، خاطرنشان کرد: بعضاً از سوی خبرنگاران گلایه‌هایی به گوش می‌رسد که در ارتباط با مدیران شهری دچار مشکل هستند که تاکید می‌کنم این ارتباطات باید به نحو بهتری دنبال شود.

وی تاکید کرد: بعد از ۳.۵ سال تلاش سرافرازانه زمان ارائه گزارش به مردم است و راه آن ارتباط با رسانه‌ها و بازگویی صادقانه اقداماتی است که در شهر رخ می‌دهد.

شهردار اصفهان با شرکت متولی سرای هشت مذاکره جدی کند

رئیس شورای شهر اصفهان افزود: سامانه سرای هشت جهت تسهیل امور شهروندان و کم شدن حضور آن‌ها راه‌اندازی شده و عملکرد آن نیز در زمینه شفاف‌سازی خوب بوده است.

وی ادامه داد: تسهیل یا قفل شدن کار شهروندان در گرو نحوه فعالیت این سامانه است بدین سبب از شهردار اصفهان، خواستار مذاکرات جدی با شرکت متولی این سامانه هستم تا جلوی رفتار قطره‌چکانی و انحصارطلبی این شرکت گرفته شود.

نصراصفهانی ادامه داد: سرنوشت شهر و شهرداری را به دست یک شرکت سپرده و اراده خود را در گرو اراده آن شرکت قرار داده‌ایم و اگر این رویه کند پیش برود، مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان ایجاد می‌شود بنابراین نمی‌توانیم بیش از این بر میل و رفتار این شرکت عمل کنیم.

وی تصریح کرد: اگر حق و حقوقی در قبال این شرکت داریم باید به آن عمل شود و در مقابل نیز انتظار داریم از رفتارهایی که باعث دل‌نگرانی کارکنان شهرداری به‌واسطه نحوه فعالیت سرای هشت می‌شود، جلوگیری شود.

لزوم جلوگیری از بارگذاری‌های آلاینده جدید در اصفهان

رئیس شورای شهر اصفهان افزود: اصفهان عزیز ما در روزهای اخیر به یکی از استان‌های آلوده کشور تبدیل شد و با وجود جلسات متعدد و تلاش‌های بسیار، چاره‌ای جز تعطیلی شهرستان‌های استان نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اول استان باید حفظ سلامت شهروندان باشد، گفت: باید از این پس جلوی بارگذاری‌های جدیدی که سبب آلایندگی بیشتر هوا می‌شود گرفته شده و دغدغه دوستداران محیط زیست و پزشکان متعهد در خصوص سلامتی امروز و فردای مردم اصفهان جدی گرفته و اقدامات پیشگیرانه نیز از مجاری قانونی دنبال شود.

کد خبر 466014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.