معاون نیروی قدس سپاه: شهید سلیمانی فرمانده‌ای عملگرا بود

معاون نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار سلیمانی را فرمانده‌ای عملگرا خواند و گفت: وی نه تنها در میدان‌های جنگ بلکه در خط مقدم پیشتاز بود و به جای اینکه به سربازان بگوید «بروید » می گفت « بیایید».

به گزارش ایمنا، رستم قاسمی با حضور در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر در خصوص ابعاد شخصیتی و روش‌های مدیرتی شهید سلیمانی اظهار کرد: اوی فردی عمل‌گرا بود و می‌دانست که مشکل داعش از تهران حل نمی‌شود لذا در عملیات‌ها، خود حضور پیدا می‌کرد و نه تنها در میدان حضور داشت بلکه در خط مقدم عملیات‌ها پیشتاز بود و به جای اینکه به سربازان بگوید «بروید» می‌گفت «بیایید» و به همین دلیل هم بر دل‌ها تسلط پیدا کرده بود.

وی افزود: محور مقاومت مجموعه بزرگی بود که نیاز به تصمیمات بزرگ داشت، مسیر داعش از سوریه و برای رسیدن به ایران بود و اساساً این مسیری بود که آمریکایی‌ها و عواملش ترسیم کرده بودند اما شهید سلیمانی با به‌کارگیری همه نیروهای مردمی این تهدید را به فرصتی برای اتحاد و همدلی اهل شیعه و تسنن در سوریه و عراق تبدیل کرد لذا تهدید داعش به فرصتی برای انسجام منطقه و گروه‌های منطقه تبدیل شد.

معاون نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: نیروهایی که با او کار می‌کردند همگی با نهایت دلدادگی با او همراه می‌شدند و این به دلیل حضور میدانی ایشان در صحنه نبرد بود، او به معنای واقعی مرد میدان بود.

قاسمی با بیان اینکه شهید سلیمانی انسان با وفا و مهربانی بود گفت: در جلسات ایشان پس از مشورت با همکاران خود قاطعانه تصمیم می‌گرفت و مقتدرانه دستور می‌دهد ولی در کنار این اقتدار، رفاقت و مهربانی وجود داشت و این صفات او را از هم‌ردیفان خود متمایز و خاص می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی هیچ گاه به خاطر پول و مشکلات مالی در انجام ماموریت‌هایش تصمیم نمی‌گرفت و مأموریت‌ها را در سخت‌ترین شرایط انجام می‌داد و آنچه که باعث می‌شد محور جبهه مقاومت با آن گستردگی و شرایط سخت کشور اداره شود متأثر از خلاقیت‌های ایشان بود، او خلاقیت‌های خاص خود را داشت و علاوه بر حوزه نظامی در حوزه اقتصادی نیز صاحب‌نظر بود.

معاون نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ایشان همواره به خلق درآمد می‌اندیشید گفت: ایشان معتقد بود نباید منتظر درآمد باشیم بلکه باید آن را خلق کرد، همان طور که پس از دفاع مقدس هم اگر می‌خواستیم بایستیم تا بودجه و پول حاصل شود و سپس به کار سازندگی بپردازیم مطمئن باشید زیر ساخت‌های کشور ساخته نمی‌شد.

منبع: میزان

کد خبر 466009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.