تمهیدات شهرداری خرم‌آباد برای مقابله با سیل

معاون فنی و عمرانی شهردار خرم‌آباد گفت: اجرای طرح هدایت آب‌های سطحی خرم‌آباد به واسطه وضعیت توپوگرافی شهر و شیب تند معابر ضروری است، اما اجرای این طرح به سیصد میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

علیرضا صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه طبق نظر معاونت حقوقی رئیس جمهور، لایروبی، تنظیف، احداث دیواره حفاظتی و آزادسازی حریم رودخانه‌های داخل محدوده شهرها از وظایف وزارت نیرو است و شهرداری در این زمینه وظیفه‌ای ندارد، اظهار کرد: برای جلوگیری از وقوع سیل، احداث دیواره برای رودخانه‌ها در خرم‌آباد ضروری است؛ این دیواره‌ها با کانالیزه کردن و مدیریت هدایت آب، اجازه نمی‌دهد آب به ساختمان‌ها، ساحل‌ و تأسیسات خسارت وارد کند.

وی با بیان اینکه اولویت در مقابله با سیل احداث دیواره‌های ساحلی در حریم رودخانه و تقویت دیوارهای قبلی است، خاطرنشان کرد: پاشنه‌ها و پی‌ها در برخی از دیواره‌ها به علت آب شستگی سالیانه نیاز به تقویت و ترمیم دارد و در صورت بی‌توجهی به آن‌ها باعث تخریب دیواره‌ها و خسارت بر تأسیسات شهری و شهروندان می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه تقویت دیوارهای قبلی، احداث دیوارهای جدید و لایروبی رودخانه‌های خرم‌آباد به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: رودخانه خرم‌آباد از پل جهادگران تا آخر دره‌گرم، پل شاپوری و پل ماسور دیواره ندارد.

صادقی با بیان اینکه طرح مطالعات آب‌های سطحی خرم آباد توسط مشاور انجام شده است، عنوان کرد: اجرای طرح هدایت آب‌های سطحی خرم‌آباد به واسطه وضعیت توپوگرافی شهر و شیب تند معابر ضروری است، اما اجرای این طرح به سیصد میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه مدیریت آب‌ها و کنترل سیلاب دو مسئله حیاتی برای شهر خرم آباد است، گفت: احداث کانال‌ها و سدهای کنترل دبی آب در بالادست رودخانه کرگانه و خرم رود بهترین کار برای مقابله با وقوع سیل است.

کد خبر 466004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.