تورم، قدرت خرید مردم را کاهش داده است

رئیس اتاق بازرگانی کاشان گفت: افزایش تورم موجب کاهش قدرت خرید مردم و کاهش سرمایه در گردش بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود تولایی بعدازظهر شنبه _۱۳ دی ماه_ در نشست خبری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان اظهار کرد: تورم موضوع پیچیده‌ای است؛ در بخش صادرات تورم موجب کاهش ارزش پول ملی شده است، وقتی تورم اتفاق می‌افتد اقتصاد دچار مشکل جدی می‌شود و به دنبال آن به تمام بخش‌های اقتصادی این مشکل سرایت پیدا می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی کاشان ادامه داد: افزایش تورم موجب کاهش قدرت خرید مردم و کاهش سرمایه در گردش بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی شده است.

تولایی گفت: در صورت کاهش قدرت خرید مردم تقاضا کاهش می‌یابد و مشکلات جدی در خصوص فروش محصولات به خصوص کالاهایی که صادراتی نباشند، پدیدار می‌شود.

وی افزود: تورم قدرت خرید مردم را کاهش می‌دهد و بر سرمایه در گردش بنگاه‌ها تأثیر جدی می‌گذارد یعنی شخص با سرمایه‌ای که سال قبل می‌توانسته کار کند امسال نمی‌تواند به کارش ادامه دهد.

قیمت مسکن طی سه سال ۴ برابر افزایش یافته است

همچنین سیدمحمد میرهادیان، رئیس اتاق تعاون استان اصفهان در این نشست، اظهار کرد: نرخ پایین ارز موجب شده بود تا کشورهای اطراف سالانه بسیاری از محصولات خود را به سمت ایران سرازیر کنند؛ از طرفی چون نرخ ارز در سطح پایینی قرار داشت تولیدکنندگان داخلی قدرت رقابت با آنها را نداشتند، چون کشورهای دیگر از اقتصاد و تکنولوژی‌هایی برخوردار بودند که می‌توانستند جنس ارزان‌تر وارد کنند.

رئیس اتاق تعاون استان اصفهان افزود: اما طی دو سال اخیر شرایط به گونه‌ای بود که تولیدکنندگان توانستند با تولید خود، تقاضای داخلی کشور را پاسخ بدهند.

وی با اشاره به تأثیر تورم در بازار مسکن تاکید کرد: طی سه سال اخیر قیمت مسکن در بعضی موارد ۴ برابر افزایش پیدا کرده است.

رئیس اتاق تعاون استان اصفهان اضافه کرد: معمولاً در کشور وقتی کالایی گران می‌شود تقاضا برای آن افزایش پیدا می‌کند؛ به همین دلیل اخیراً تعاونی‌های مسکن که دو سه سالی با رکود مواجه بودند در این مدت فعال شدند.

میرهادیان ادامه داد: اکنون بسیاری از تعاونی‌های مسکن خانه‌های بسیار با کیفیت و با قیمت‌های مناسبی عرضه می‌کنند این موارد از جمله مزیت‌های تورم است.

کد خبر 465985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.