بیش‌از ۲ تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کشف شد

زاهدان - فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف دو تن و ۹۴ کیلو مواد افیونی در درگیری مسلحانه تکاوران پلیس استان با قاچاقیان مواد مخدر خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار احمد طاهری اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های سراوان و مهرستان با اشراف اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان به سرنخ‌هایی از قاچاق محموله سنگین مواد مخدر، توسط اعضای یک باند حرفه‌ای قاچاق مواد افیونی از مناطق مرزی این دو شهرستان به مرکز کشور دست یافتند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: در این رابطه تیم عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سراوان با اقدامات تخصصی و رصد منطقه، شب گذشته یک تیم از این باند مسلح را که با دو دستگاه وانت تویوتا در منطقه «کوه سفید» شهرستان در حال انتقال محموله مواد مخدر به سمت شهر «گشت» بودند، شناسایی و آنها را به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند.

وی تصریح کرد: سوداگران مرگ به محض ورود به منطقه کمین پلیس با عوامل انتظامی درگیر شدند که پس از ساعتی درگیری با توجه به آتش پرحجم تکاوران پلیس عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن خودروهای حامل مواد مخدر و استفاده از تاریکی شب به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند. در نهایت با اقدام به موقع مأموران، دو نفر از قاچاقچیان دستگیر و در ادامه طی بازرسی از خودروهای توقیفی، یک تن و ۷۱۶ کیلو ۸۵۰ گرم تریاک به همراه یک قبضه سلاح گرینف و ۴۳ فشنگ جنگی کشف شد.

سردار طاهری گفت: در ادامه این عملیات، بامداد امروز نیز مأموران انتظامی شهرستان مهرستان یک تیم دیگر از این باند حرفه‌ای قاچاق مواد افیونی را که به وسیله یک دستگاه وانت تویوتا در محور «مهرستان- کافه بلوچی» در حال انتقال محموله مواد مخدر بودند، شناسایی و تحت نظر قرار دادند.

وی افزود: سوداگران مرگ که با ورود به منطقه کمین پلیس، خود را در محاصره مأموران انتظامی می‌دیدند با تیراندازی، قصد فرار از محل را داشتند که با اقدام متقابل و عکس‌العمل سریع تکاوران پلیس خودروی آنها توقیف و دو سوداگر مرگ دستگیر و در بازرسی از خودروی توقیفی ۳۷۷ کیلو و ۹۳۰ گرم تریاک به همراه یک قبضه سلاح کلاش و ۳۵ فشنگ جنگی کشف شد. در مجموع ۲ تن و ۹۴ کیلو و ۷۸۰ گرم مواد افیونی کشف شده و متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و تلاش برای دستگیری قاچاقچیان متواری شده ادامه دارد.

کد خبر 465981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.