پیام وزیر میراث فرهنگی در مورد درگذشت آیت الله مصباح یزدی

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تسلیت درگذشت آیت‌الله علامه «محمدتقی مصباح یزدی» نوشت: مجاهدت‌های عظیم ایشان در تداوم و تعالی انقلاب اسلامی تا ابدیت تاریخ ماندگار خواهد ماند.

به گزارش ایمنا، علی اصغر مونسان در پیامی رحلت عالم ربانی، فقیه عالی‌قدر و اندیشمند بزرگ جهان اسلام، آیت‌الله علامه محمدتقی مصباح یزدی را حضور مقام معظم رهبری، سران قوا، روحانیت معظم و ملت مسلمان ایران تسلیت و تعزیت گفت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آیت الله مصباح یزدی را «گنجینه دانش و فقاهت» و فقدان آن مرحوم را «خسران بزرگی برای ساحت علوم و معارف دینی دانست» و تصریح کرد: مجاهدت‌های عظیم ایشان در تداوم و تعالی انقلاب اسلامی تا ابدیت تاریخ ماندگار خواهد ماند.

در پیام مونسان آمده است: از پروردگار منان برای تمام محبان آن مجاهد فقید و به‌ویژه برای بیت معظم ایشان صبر و اجر مسئلت دارم. خداوند متعال روح بلندشان را با ائمه معصومین (ع) محشور کند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) قم از حدود یک ماه قبل به دلیل بیماری گوارشی تحت مراقبت‌های پزشکی قرار داشت و عصر جمعه ۱۲ دی ماه ٩٩ در سن ۸۶ سالگی دارفانی را وداع گفت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در حیاط دفتر رهبری با حضور در کنار پیکر آیت‌الله مصباح یزدی، ضمن قرائت نماز و فاتحه، با آن عالم جلیل القدر و حکیم مجاهد وداع کردند.

پیکر مرحوم آیت الله محمد تقی مصباح یزدی به منظور طواف در حرم مطهر رضوی شنبه شب به فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد منتقل شد؛ قرار است مراسم تشییع پیکر آن مرحوم فردا (یکشنبه) در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

بر اساس برنامه اعلام شده، پیکر مرحوم آیت الله مصباح یزدی برای تشییع و خاکسپاری در روز دوشنبه ۱۵ دی ماه ۹۹ به قم منتقل می‌شود.

کد خبر 465966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.